Akademik Birim: |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
- - |
Dersin Amacı: |
Öğrencilerden beklenenler:
1. Halkla ilişkilerin temel kavramlarını anlamak.
2. Halkla ilişkilerin tarih boyunca gelişimini öğrenmek.
3. Halkla ilişkiler süreçlerinde hem küresel hem de yerel düşünme yeteneği geliştirmek. |
Dersin İçeriği: |
Bu giriş dersi, halkla ilişkilerin felsefesini, tarihini ve önemli şahsiyetlerini keşfetmektedir. Halkla ilişkilerin kapsamlı tanımlamalarını ve temel kavramlarını sunarak, disiplin içerisindeki ana alanları incelemektedir. Ders, çeşitli organizasyonlardaki halkla ilişkilerin rolünü ve amaçlarını vurgulamakta ve gerçek dünya vaka çalışmalarıyla pratik bilgiler sağlamaktadır. Ayrıca, propaganda, markalaşma, pazarlama, reklamcılık, pazarlama iletişimi, tanıtım ve kurumsal iletişim gibi temel konuların karşılaştırmalı analizini sunmaktadır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Halkla ilişkilerle ilgili temel kavramları öğrenmek.
- 2- Modern halkla ilişkiler yöntem ve tekniklerini uygulamak.
- 3- Türkiye'deki halkla ilişkiler sektörünü eleştirel bir şekilde değerlendirme yeteneği geliştirmek.
- 4- Türkiye ve ABD'deki halkla ilişkilerin kökenlerini karşılaştırmak.
- 5- Halkla ilişkiler süreçlerini yönetme konusunda temel beceriler edinmek.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Öğrencilerin derslere ve gerçek halkla ilişkiler vaka çalışmalarını ele alacak tartışmala katılması gerekmektedir. Her öğrenciye, sınıf tartışmaları ve atölye çalışmaları öncesinde tamamlamaları için çeşitli okumalar atanacaktır. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Ders tanıtımı |
|
2 |
Halkla İlişkiler nedir? Gazetecilik, Reklamcılık, Pazarlama ve Propagandadan nasıl ayrışır? |
Okuma seçkisi |
3 |
Halkla İlişkilerin Gelişimi: ABD ve Türkiye’deki kökenler |
Okuma seçkisi |
4 |
Halkla İlişkiler Modelleri |
Okuma seçkisi |
5 |
Halkla İlişkiler, Pazarlama İletişimi ve Markalamanın temel kavramları |
Okuma seçkisi |
6 |
Halkla İlişkiler ajansları ve organizasyonları, Halkla İlişkilerin organizasyonlardaki temel fonksiyonu ve kurumsal iletişim departmanlarındaki rolleri |
Okuma seçkisi |
7 |
Halkla İlişkiler ve İletişim Etiği |
Okuma seçkisi |
8 |
Halkla İlişkiler için yazma atölyesi |
Okuma seçkisi |
9 |
Halkla İlişkilerin farklı alanları: Kurumsal iletişim pazarlama iletişimi, iç iletişim, konu yönetimi, siyasal iletişim, kriz yönetimi, etkinlik yönetimi, finansal halkla ilişkiler, vb. |
Okuma seçkisi |
10 |
Küresel/uluslararası halkla ilişkiler, halkla ilişkiler kariyerinin geleceği ve dijital dönüşümler |
Okuma seçkisi |
11 |
Türkiye’deki halkla ilişkiler sektöründeki zorlukları |
Okuma seçkisi |
12 |
Halkla ilişkiler kampanyasının temelleri: Stratejik PR |
Okuma seçkisi |
13 |
Vaka analizi |
|
14 |
Vaka analizi |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.