DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Halkla İlişkilerin Temelleri PUB 101 Güz 03+00+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: Halkla İlişkiler ve Tanıtım
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Öğrencilerden beklenenler:
1. Halkla ilişkilerin temel kavramlarını anlamak.
2. Halkla ilişkilerin tarih boyunca gelişimini öğrenmek.
3. Halkla ilişkiler süreçlerinde hem küresel hem de yerel düşünme yeteneği geliştirmek.
Dersin İçeriği: Bu giriş dersi, halkla ilişkilerin felsefesini, tarihini ve önemli şahsiyetlerini keşfetmektedir. Halkla ilişkilerin kapsamlı tanımlamalarını ve temel kavramlarını sunarak, disiplin içerisindeki ana alanları incelemektedir. Ders, çeşitli organizasyonlardaki halkla ilişkilerin rolünü ve amaçlarını vurgulamakta ve gerçek dünya vaka çalışmalarıyla pratik bilgiler sağlamaktadır. Ayrıca, propaganda, markalaşma, pazarlama, reklamcılık, pazarlama iletişimi, tanıtım ve kurumsal iletişim gibi temel konuların karşılaştırmalı analizini sunmaktadır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Halkla ilişkilerle ilgili temel kavramları öğrenmek.
  • 2- Modern halkla ilişkiler yöntem ve tekniklerini uygulamak.
  • 3- Türkiye'deki halkla ilişkiler sektörünü eleştirel bir şekilde değerlendirme yeteneği geliştirmek.
  • 4- Türkiye ve ABD'deki halkla ilişkilerin kökenlerini karşılaştırmak.
  • 5- Halkla ilişkiler süreçlerini yönetme konusunda temel beceriler edinmek.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Öğrencilerin derslere ve gerçek halkla ilişkiler vaka çalışmalarını ele alacak tartışmala katılması gerekmektedir. Her öğrenciye, sınıf tartışmaları ve atölye çalışmaları öncesinde tamamlamaları için çeşitli okumalar atanacaktır.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Ders tanıtımı
2 Halkla İlişkiler nedir? Gazetecilik, Reklamcılık, Pazarlama ve Propagandadan nasıl ayrışır? Okuma seçkisi
3 Halkla İlişkilerin Gelişimi: ABD ve Türkiye’deki kökenler Okuma seçkisi
4 Halkla İlişkiler Modelleri Okuma seçkisi
5 Halkla İlişkiler, Pazarlama İletişimi ve Markalamanın temel kavramları Okuma seçkisi
6 Halkla İlişkiler ajansları ve organizasyonları, Halkla İlişkilerin organizasyonlardaki temel fonksiyonu ve kurumsal iletişim departmanlarındaki rolleri Okuma seçkisi
7 Halkla İlişkiler ve İletişim Etiği Okuma seçkisi
8 Halkla İlişkiler için yazma atölyesi Okuma seçkisi
9 Halkla İlişkilerin farklı alanları: Kurumsal iletişim pazarlama iletişimi, iç iletişim, konu yönetimi, siyasal iletişim, kriz yönetimi, etkinlik yönetimi, finansal halkla ilişkiler, vb. Okuma seçkisi
10 Küresel/uluslararası halkla ilişkiler, halkla ilişkiler kariyerinin geleceği ve dijital dönüşümler Okuma seçkisi
11 Türkiye’deki halkla ilişkiler sektöründeki zorlukları Okuma seçkisi
12 Halkla ilişkiler kampanyasının temelleri: Stratejik PR Okuma seçkisi
13 Vaka analizi
14 Vaka analizi


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Public Relations: The Basics by Smith, Ronald D., London: Routledge, 2014


DİĞER KAYNAKLAR

1. Ders sunumları ve okumaları
2. Ders notları
3. İlgili videolar ve dijital içerikler


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Proje 1 50
Ödev 2 30
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) 1 10
Total: 18 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Proje16060
Ödev21530
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler11818
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OC1                          
OC2                          
OC3                          
OC4                          
OC5