Akademik Birim: |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
- - |
Dersin Amacı: |
Bu dersi alan öğrencilerden şunlar beklenmektedir;
• Türkiye'de halkla ilişkilerle ilgili temel sosyal, politik ve ekonomik iletişim alanlarını belirlemek
• Türkiye'deki tarihsel sosyal ve politik konular ile çağdaş halkla ilişkiler uygulamaları arasında kritik bağlantılar kurmak
• Yerel ve küresel haberleri eleştirel bir bakış açısıyla takip etme alışkanlığını sürdürülebilir kılmak. |
Dersin İçeriği: |
İletişim profesyonellerinin hem ulusal hem de küresel ölçekte sosyal ve politik konularda sistematik bilgiye sahip olmaları gerekmektedir. Toplumun sosyal ve demografik yapısı, politik ekonomisi, sosyal psikolojisi ve kültürel dokusu hakkında bilgi sahibi olmak, etkili iletişim kampanyaları ve eylem planlarının tasarlanması ve yürütülmesi için gereklidir. Cinsiyet, gençlik kültürleri, sivil toplum, medya ve Türk toplumundaki kutuplaşma gibi alanları eleştirel bir dikkatle inceleyen bu ders üç modülden oluşmaktadır: Kimlikler, Medya kültürü ve Sivil toplum. Her modül üç ila dört hafta sürer ve sonunda bireysel veya grup projesi yapılır. Modüllerin temaları, kampanya tasarımı, siyasal iletişim veya toplumsal faydaya yönelik iletişim gibi iletişim pratiğinin farklı alanlarını kapsayacak şekilde seçilmiştir. İlk modülde, farklı bağlamlarda kimlik inşasına ilişkin çeşitli konuları, tarihe özel bir vurgu yaparak tartışıyoruz. İkinci modül, yanlış bilgilendirmeden haber medyasının ekonomi politiğine ve bilgi-eğlence endüstrisine kadar medya kültürünün çeşitli yönlerine odaklanmaktadır. Son modül bir iletişim alanı olarak sivil topluma odaklanacaktır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Türkiye'nin temel sosyal ve siyasal konularını öğrenebilme.
- 2- Çağdaş toplumun başlıca sorunlu alanlarını, dinamiklerini ve bu sorunlara yönelik çözümlerini tanımlayabilme.
- 3- Halkla ilişkiler disiplininin bu konu ve problemlerle ilgisini tartışabilme.
- 4- İlgili PR faaliyetlerini analiz ederek yaratıcılığı destekleme becerisi.
- 5- Bir alan olarak çağdaş PR'ın başlıca aktörlerini ve oyuncularını ayırt edebilme.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Öğretme yöntemleri arasında dersler (görsel/işitsel materyalle birlikte) ve seminerler (sınıf içi egzersizlerle ve soru-cevaplarla küçük grup tartışmaları yoluyla etkileşimli öğrenci katılımı) yer alır. Üç proje çalışması öğrencilerin her modülü değerlendirmesini sağlayacaktır. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Oryantasyon Haftası (Giriş ve ders planı) |
|
2 |
Sosyal ve politik mercek: Tarihte bir an |
Okuma seçkisi |
3 |
Gençler, Gençlik: Tanımlar ve Belirsizlikler I |
Okuma seçkisi |
4 |
Gençler, Gençlik: Tanımlar ve Belirsizlikler II |
Okuma seçkisi |
5 |
Proje Çalışması I |
Okuma seçkisi |
6 |
Mediascape, Medya Sahipliği Takibi |
Okuma seçkisi |
7 |
Ayrımcılık: Temsil ve Paternler |
Okuma seçkisi |
8 |
Bilgi-Eğlence Topluluğu, Reality TV ve Diziler |
Okuma seçkisi |
9 |
Proje Çalışması II |
Okuma seçkisi & modül çerçevesinde sözlü sunum |
10 |
Sivil toplumu anlamak |
Okuma seçkisi |
11 |
Sivil Toplumun Evrimi I |
Okuma seçkisi |
12 |
Sivil Toplumun Evrimi II |
Okuma seçkisi |
13 |
Proje Ç:alışması III |
Okuma seçkisi & modül çerçevesinde sözlü sunum |
14 |
Son tekrar ve tartışma |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.