DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Medya Kültürü ve Analizi PUB 104 Güz 03+00+00 Seçmeli 3 4
Akademik Birim: Halkla İlişkiler ve Tanıtım
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: 1. Farklı dil kullanımı ve görsellerin farklı kavramlar, fikirler, değerler ve hisler oluşturduğunu ve bireylerin kimlik oluşumunda medyanın etkisinin analizine yönelik anahtar yaklaşımların öğretilmesi
2. Medya analizi tekniklerine yönelik kavramsal ve teorik algının kazandırılması
3. Gerek bireysel gerekse takım çalışması yoluyla edinilmiş olan medya okuryazarlığının geliştirilmesi
Dersin İçeriği: Bu ders Halkla İlişkiler öğrencilerinin medya analizi yaklaşım ve yöntemlerini gözden geçirmektedir. Ders süresince medya analizi kapsamında gündemdeki konulara derinlemesine bakılarak medya teorilerinin anahtar uygulamaları günlük hayat senaryolarıyla ele alınmaktadır. Dersin içeriği yazılı ve görsel/işitsel medya metinleri aracılığıyla üretilen ve dolaşıma sokulan anlamların tartışılması ve analiz edilmesiyle ilgilidir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Medya analizi tekniklerini tanımlayabilmek
  • 2- Küresel düzlemde medya sistemlerini tanımlamak ve sınıflandırmak.
  • 3- Medya metinlerinin etkilerini değerlendirmek üzere gerekli analitik ve entellektüel becerileri edinmek.
  • 4- Çeşitli metinler bağlamında medya okuryazarlığı becerilerinin yanı sıra araştırma ve yazma becerilerini de geliştirmek.
  • 5- Medya metinleri aracılığıyla anlam yaratılması ve dolaşıma sokulması konularında anahtar teorileri sıralayabilmek.
  • 6- Eleştirel okuma ve tartışmalar sonucu kavramsal görüşeleri saptama, özetleme ve tahlil edebilmek.
  • 7- Gerek bireysel gerekse bir takımın üyesi olarak çalışma becerilerini geliştirmenin yanı sıra sözlü ve yazılı sunum yetilerini de geliştirmek.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Konu anlatımları (görsel/işitsel araçlar desteğiyle)Seminerler (sınıf-içi uygulamalı, küçük gruplarla tartışmalı ve soru-cevalı, etkileşimli öğrenci katılımı)Atölyeler (analiz yöntemlerini uyarlamaları, sunumlar vs.)Açık-kitap yarıyıl sınavı, Araştırmaya yönelik final ödevi.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Ders içeriği ve izlencesinin sunulması Ders izlencesi
2 Kültür ve medya Ders okumaları seçkisi H2
3 Kültür endüstrisine yeniden bakış Ders okumaları seçkisi H3
4 Medya analizi yaklaşımları Ders okumaları seçkisi H4
5 Medyum teorisi ve eleştirisi Ders okumaları seçkisi H5
6 Dil, ifade, üslüp Ders okumaları seçkisi H6
7 Medya metinlerini okuma biçimleri: kodlama/kodaçımı Ders okumaları seçkisi H7
8 Semiyotik: mit ve anlam Ders okumaları seçkisi H8
9 Anlam yaratma atölyesi Ders okumaları seçkisi H9
10 Araştırma ve analiz atölyesi Ders okumaları seçkisi H10
11 Hegemonya, iktidar ve temsil Ders okumaları seçkisi H11
12 Söylem teorisi ve söylem analizi Ders okumaları seçkisi H12
13 Şarkiyatçılık Ders okumaları seçkisi H13
14 Dönemi gözden geçirme ve soru-cevap Ders okumaları seçkisi H 2-13


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Ders okumaları seçkisi


DİĞER KAYNAKLAR

Ders okumaları seçkisi


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 15
Ödev 1 5
Sunum/Jüri 1 10
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 30
Final Sınavı 1 40
Total: 18 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Ödev166
Sunum/Jüriye Hazırlık144
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar12020
Final Sınavı12828
Toplam İş Yükü (saat):100


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OC1                    
OC2                    
OC3                    
OC4                    
OC5                    
OC6                    
OC7