Akademik Birim: |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
- - |
Dersin Amacı: |
1. Farklı dil kullanımı ve görsellerin farklı kavramlar, fikirler, değerler ve hisler oluşturduğunu ve bireylerin kimlik oluşumunda medyanın etkisinin analizine yönelik anahtar yaklaşımların öğretilmesi
2. Medya analizi tekniklerine yönelik kavramsal ve teorik algının kazandırılması
3. Gerek bireysel gerekse takım çalışması yoluyla edinilmiş olan medya okuryazarlığının geliştirilmesi |
Dersin İçeriği: |
Bu ders Halkla İlişkiler öğrencilerinin medya analizi yaklaşım ve yöntemlerini gözden geçirmektedir. Ders süresince medya analizi kapsamında gündemdeki konulara derinlemesine bakılarak medya teorilerinin anahtar uygulamaları günlük hayat senaryolarıyla ele alınmaktadır. Dersin içeriği yazılı ve görsel/işitsel medya metinleri aracılığıyla üretilen ve dolaşıma sokulan anlamların tartışılması ve analiz edilmesiyle ilgilidir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Medya analizi tekniklerini tanımlayabilmek
- 2- Küresel düzlemde medya sistemlerini tanımlamak ve sınıflandırmak.
- 3- Medya metinlerinin etkilerini değerlendirmek üzere gerekli analitik ve entellektüel becerileri edinmek.
- 4- Çeşitli metinler bağlamında medya okuryazarlığı becerilerinin yanı sıra araştırma ve yazma becerilerini de geliştirmek.
- 5- Medya metinleri aracılığıyla anlam yaratılması ve dolaşıma sokulması konularında anahtar teorileri sıralayabilmek.
- 6- Eleştirel okuma ve tartışmalar sonucu kavramsal görüşeleri saptama, özetleme ve tahlil edebilmek.
- 7- Gerek bireysel gerekse bir takımın üyesi olarak çalışma becerilerini geliştirmenin yanı sıra sözlü ve yazılı sunum yetilerini de geliştirmek.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Konu anlatımları (görsel/işitsel araçlar desteğiyle)Seminerler (sınıf-içi uygulamalı, küçük gruplarla tartışmalı ve soru-cevalı, etkileşimli öğrenci katılımı)Atölyeler (analiz yöntemlerini uyarlamaları, sunumlar vs.)Açık-kitap yarıyıl sınavı, Araştırmaya yönelik final ödevi. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Ders içeriği ve izlencesinin sunulması |
Ders izlencesi |
2 |
Kültür ve medya |
Ders okumaları seçkisi H2 |
3 |
Kültür endüstrisine yeniden bakış |
Ders okumaları seçkisi H3 |
4 |
Medya analizi yaklaşımları |
Ders okumaları seçkisi H4 |
5 |
Medyum teorisi ve eleştirisi |
Ders okumaları seçkisi H5 |
6 |
Dil, ifade, üslüp |
Ders okumaları seçkisi H6 |
7 |
Medya metinlerini okuma biçimleri: kodlama/kodaçımı |
Ders okumaları seçkisi H7 |
8 |
Semiyotik: mit ve anlam |
Ders okumaları seçkisi H8 |
9 |
Anlam yaratma atölyesi |
Ders okumaları seçkisi H9 |
10 |
Araştırma ve analiz atölyesi |
Ders okumaları seçkisi H10 |
11 |
Hegemonya, iktidar ve temsil |
Ders okumaları seçkisi H11 |
12 |
Söylem teorisi ve söylem analizi |
Ders okumaları seçkisi H12 |
13 |
Şarkiyatçılık |
Ders okumaları seçkisi H13 |
14 |
Dönemi gözden geçirme ve soru-cevap |
Ders okumaları seçkisi H 2-13 |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.