DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Halkla İlişkilerde Araştırma Yöntemleri PUB 205 Güz 03+00+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Öğrencilerin: - İletişim araştırma yöntemlerinin temel kavramları ve yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olmak - Niteliksel ve niceliksel iletişim araştırma yöntemlerinin güçlü ve zayıf yönlerini kavrayabilmek - Bir araştırma projesinin literatür taramalarını ve metodolojik bileşenlerini tasarlama, yürütme becerisi kazanması beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Dersin amacı öğrencilere iletişim araştırmalarında farklı yaklaşım ve yöntemleri tanıtmaktır. Ders, farklı vakaları inceleyerek niteliksel ve niceliksel araştırmanın ilkelerine odaklanmakta ve öğrencilere nitel görüşmeler, içerik analizi ve anket gibi çeşitli yöntemler konusunda anlayış kazandırmayı amaçlamaktadır. Ders ayrıca halkla ilişkiler, yeni medya, iletişim sosyolojisi ve ekran çalışmaları alanlarındaki araştırma projesi örneklerini kullanarak iletişim araştırmalarının çeşitli alanlarını da inceler.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- İletişim araştırmalarındaki temel kavram ve yaklaşımları anlamak
  • 2- Niteliksel ve niceliksel araştırmanın temellerini öğrenmek
  • 3- İletişim araştırmalarında kullanılan farklı araştırma yöntemleri hakkında anlayış geliştirmek
  • 4- Araştırma yürütme sürecini (tasarımlama, veri toplama, değerlendirme ve raporlama) anlamak
  • 5- İletişim araştırmalarını eleştirel olarak değerlendirme becerilerini geliştirmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Dersler, ödevler, sınıf içi konu tartışmaları, sunumlar ve atölyeler


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 İletişim Araştırmalarına giriş n/a
2 Araştırma nedir? Bildiklerimizi nasıl biliriz? Blackstone 1&2
3 Mikro, Makro, Nicel, Nitel ve Karma Metotlar Blackstone, ch 2&5
4 Dönem içi ödevlerin (1-3) tanıtımı ve bağlantıları n/a
5 Nicel İletişim Araştırmaları Baxter &Babbie, ch. 6-12
6 Nicel içerik analizi ve anket Baxter &Babbie, ch. 6-12
7 Anket Sunumu Blackstone, ch. 9-11
8 Nicel İletişim Araştırmaları Baxter &Babbie, ch. 13, 14 & 15
9 Görüşmeler, söylem analizi ve etnografi Baxter &Babbie, ch. 13, 14 & 15
10 Görüşme Sunumu Baxter &Babbie, ch. 2 & 5
11 Araştırma tasarımı, literatür özeti ve araştırma etiği Blackstone, ch. 3
12 Ekran ve izleyici deneyimi araştırmaları TBA (guest lecturer)
13 Halkla İlişkilerde Araştırma Örnekleri TBA (guest lecturer)
14 Final ödevi soru-cevap n/a


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

1. Baxter, A. Leslie & Babbie, Earl. The Basics of Communication Research. Belmont, CA: Wadsworth, 2004
2. Blackstone, Amy. Social Research: Qualitative and Quantitative Methods. Flatworld, 2019
3. Bertrand, Ina & Huges, Peter. Media Research Methods: Audiences, Institutions, Texts. Palgrave Macmillan, 2005.


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Ödev 3 45
Sunum/Jüri 2 35
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) 2 10
Total: 21 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Ödev31751
Sunum/Jüriye Hazırlık21428
Diğer Uygulamalara Hazırlık224
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OC1                          
OC2                          
OC3                          
OC4                          
OC5