Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Kamu Diplomasisi ve Ulus Markalaşması | PUB 210 | Güz | 03+00+00 | Seçmeli | 3 | 6 |
Akademik Birim: | İletişim Fakültesi/ Halkla İlişkiler ve Tanıtım |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | - - |
Dersin Amacı: | Bu dersi alan öğrencilerin: - Kamu ve diplomasi üzerine derin kuramsal ve kavramsal meseleleri anlamaları ve tartışmaları - Uluslararası ilişkilerde halkla ilişkiler tekniklerinin nasıl kullanıldığını ve ayrıca halkla ilişkiler ve kamu diplomasisi arasındaki farkı anlama ve analiz etme yetisine sahip olmaları - Medyanın, iletişim kanallarının ve yeni iletişim teknolojilerinin kamu diplomasisine etkisini anlamaları - Kamu diplomasisi alanındaki yeni araştırma konularını ve yeni akımları anlama ve tartışmaları - Çok çeşitli kamu diplomasisi vakalarını, uygulamalarını ve etkilerini uluslararası düzeyde anlamaları, tartışmaları ve analiz etmeleri beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders kamu diplomasisi kavramını çeşitli kuramsal bakışlarla ve küresel düzeyde örneklerle derinlemesine tartışmayı ve irdelemeyi hedeflemektedir. Derste ilk önce kamu kavramı çeşitli sosyoloji kuramlarından faydalanılarak irdelenecek ve diplomasi kavramı siyaset bilimi literatüründe çalışılacaktır. Derste ikinci olarak bu iki kavramın birleştiği noktada ne tür anlamların, kuramların ve uygulamaların ortaya çıktığı tartışılacaktır. Üçüncü olarak, kamu diplomasisi kavramı irdelendikten sonra, çeşitli tarihler ve coğrafyalardaki uygulamalarına ve pratiklerine bakılacaktır. Son olarak, bu derste halkla ilişkilerin diplomasideki rolü ve halkla ilişkiler, kamu diplomasisi ve ulus markalaşması kavramlarının farklılıkları tartışılacaktır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Konu anlatımları (görsel/işitsel araçlar desteğiyle) Seminerler (sınıf-içi uygulamalı, küçük gruplarla tartışmalı ve soru-cevaplı, etkileşimli öğrenci katılımı) Atölyeler (analiz yöntemlerini uyarlamaları, sunumlar vs.) |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders giriş, ders içeriği ve izlencesinin tanıtımı | Ders izlencesi |
2 | Kamu nedir? Diplomasi nedir? | Ders okumaları seçkisi H2 |
3 | Kamu diplomasisinin çıkışı | Ders okumaları seçkisi H3 |
4 | Sert güç ve yumuşak güç | Ders okumaları seçkisi H4 |
5 | Kültürlerarası iletişim | Ders okumaları seçkisi H5 |
6 | İletişimin kamu diplomasisinde önemi | Ders okumaları seçkisi H6 |
7 | Kamu diplomasisi, halkla ilişkiler ve propaganda | Ders okumaları seçkisi H7 |
8 | Ulus markalaşmasına giriş | Ders okumaları seçkisi H8 |
9 | Kamu diplomasisi ve ulus markalaşması küresel örnekler I | Ders okumaları seçkisi H9 |
10 | Kamu diplomasisi ve ulus markalaşması küresel örnekler II | Ders okumaları seçkisi H10 |
11 | Kamu diplomasisi ve ulus markalaşması küresel örnekler III | Ders okumaları seçkisi H11 |
12 | Öğrenci sunumları | |
13 | Öğrenci sunumları | |
14 | Final için tekrar ve konuların genel tartışması |
--- Anholt, Simon (2002) “What is a Nation Brand?” Superbrand. --- Aronczyk, Melissa (2013) Branding the Nation: The Global Business of National Identity. Oxford University Press: Oxford. --- Fan, Ying (2006) “Branding the Nation: What is being branded?” Journal of Vacation Marketing, 12(1), pp. 5-14. --- Gloria, Fafiolu (2013) “Nollywood: A Viable Vehicle of Public Diplomacy in Nigeria” New Media and Mass Communication, Vol. 11, 21-24. --- Kaneva, Nadia (2016) “Nation Branding and Commercial Nationalism: Notes for a Materialist Critique.” In Commercial Nationalism: Selling the Nation and Nationalizing the Sell, Zala Volcic and Mark Andrejevic (eds). London: Palgrave. --- Knott, B & Ianjones, A. F. (2013) «The Nation-Branding Legacy of the 2010 FIFA World Cup for South Africa» Journal of Hospitality Marketing & Management, 22: 569–595. --- Nuttavuthisit, Krittinee (2007) “Branding Thailand: Correcting the negative image of sex tourism.” Place Branding and Public Diplomacy, 3(1), pp. 21-30. --- Nye, Joseph S. (2004) Soft Power: The Means to Success in World Politics. New York: Public Affairs. --- Public Diplomacy Magazine, issue 11 (Gastrodiplomacy), Winter 2014. http://www.publicdiplomacymagazine.com/gastrodiplomacy/ --- Ruddy, Braden (2011) “Hearts, minds, and stomachs: Gastrodiplomacy and the potential of national cuisine in changing public perceptions of national image.” Public Diplomacy Magazine, 11(winter), pp. 29-32. --- Snow, Nancy and Taylor, Philip M. (eds) (2009) Routledge Handbook of Public Diplomacy. New York: Routledge. --- Szondi, Gyorgy (2008) “Public Diplomacy and Nation Branding: Conceptual Similarities and Differences.” Discussion Papers in Diplomacy, Virginie Duthoit & Ellen Huijgh (eds). Netherlands Institute of International Relations ‘Clingendael’. --- Turner, Graeme (2016) “Setting the Scene for Commercial Nationalism: The Nation, the Market, and the Media.” In Commercial Nationalism: Selling the Nation and Nationalizing the Sell, Zala Volcic and Mark Andrejevic (eds). London: Palgrave --- Wulff, Helena (2015) “Ways of seeing Ireland's green.” The Senses and Society, 8(2), pp. 233-239. --- Zhang, Juyan (2015) “The Foods of the Worlds: Mapping and Comparing Contemporary Gastrodiplomacy Campaigns.” International Journal of Communication, 9, pp. 568-591. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 11 | 10 |
Proje | 1 | 40 |
Sunum/Jüri | 1 | 20 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 30 |
Total: | 14 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 1 | 20 | 20 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 10 | 4 | 40 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 |
OC1 | ||||||||||
OC2 | ||||||||||
OC3 | ||||||||||
OC4 | ||||||||||
OC5 |