DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Stratejik Kurumsal Halkla İlişkiler PUB 202 Bahar 02+02+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Banu BAYBARS HAWKS
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Şirketler için kurumsal iletişimin stratejik rolünü anlaması beklenmektedir
• Stratejik iletişim ve kurumsal iletişimin kuramsal temellerini anlaması beklenmektedir
• Kurumsal halkla ilişkiler ve kurumsal iletişim için temel analitik ve profesyonel beceriler geliştirmesi beklenmektedir
• Halkla ilişkiler, kurumsal ilişkiler ve kamu işlerinde yönetim düzeyindeki kariyer için entelektüel beceriler geliştirmesi beklenmektedir
• Kurumsal ortamda etkili iletişim stratejilerinin rolünü anlaması beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders etkili bir kurumsal iletişim sisteminin nasıl oluşturulacağına ve kuruluşların başarılı iletişim stratejileri ve taktikleri ile iş hedeflerine nasıl ulaşabileceğine odaklanmaktadır. Bunu yaparken ders, kurumsal iletişimde etkili iletişim stratejilerinin rolüne vurgu yaparak halkla ilişkiler yönetimi ve uygulamasının temellerini tanıtmaktadır. Ders, daha sonra, basın, yayın, dış mekân, satın alma noktası, doğrudan posta, internet, telefonla pazarlama, halkla ilişkiler, tanıtım, reklamcılık ve benzerine odaklanmaktadır. Bireysel analiz ve vaka çalışmalarının tartışılması yoluyla, öğrenciler hem bütünleşik pazarlama yöntemlerini hem de diğer iletişim araçlarını kullanarak temel pazarlama ilkelerinin nasıl uygulanacağını öğrenirler.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Etkili iletişim araçlarını kullanarak temel pazarlama ilkelerini uygulayabilmek
  • 2- Kurumsal iletişimin çeşitli alanlarında yer alan paydaş ilişkilerini yönetebilmek
  • 3- Kurumsal strateji çalışmalarını analiz etme, planlama ve yürütme becerisine sahip olmak
  • 4- Kurumsal iletişim ile ilgili yeni bilgi ve becerileri üretmek için uygun teori ve yöntemleri uygulayabilmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders 3 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Stratejik iletişim 2. Pazarlama iletişimi 3. Kurumsal iletişim Modüller genellikle modül içinde analiz edilecek kavramın gerekliliğini ortaya koyan bir giriş ile başlar. Sonrasında öğrencilerden gözlemlerini sunmaları ve konseptle ilgili bir proje tasarlamaları istenir, bu sayede bilgiyi içselleştirmeleri sağlanır. Yazılı ve sözlü proje sunumları ders notunun yüzde 80’ini oluşturmaktadır. Sınıf içi egzersizler ve katılım ders notunun yüzde 20’sini oluşturmaktadır.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Oryantasyon Haftası (Giriş ve ders planı)
2 Stratejik iletişim nedir? Okuma ödevi
3 Stratejik iletişim kuramları Okuma ödevi
4 Stratejik hikaye anlatımı Okuma ödevi
5 Sosyal medya ve stratejik iletişim Okuma ödevi & modül hakkında sözlü sunum
6 Pazarlama iletişimi nedir? Okuma ödevi
7 Tüketici davranışları ve iletişim Okuma ödevi
8 Marka iletişimi Okuma ödevi
9 İç pazar iletişimi Okuma ödevi & modül hakkında sözlü sunum & ilerleme raporu
10 Kurumsal kimlik Okuma ödevi
11 Kurumsal marka ve markalaşma Okuma ödevi ve proje raporlarının teslim edilmesi
12 Etik markalaşma ve sosyal sorumluluk Okuma ödevi
13 Paydaşların yönetimi Okuma ödevi
14 Tekrar


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Dersin tüm okumaları dijital/rezerv olarak sağlanacaktır. (Khas Learn ve/veya Khas Bilgi Merkezi’nde mevcuttur)


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 12 10
Uygulama 10 10
Proje 1 60
Sunum/Jüri 2 20
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) 12 -
Total: 37 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Uygulama11010
Proje14040
Sunum/Jüriye Hazırlık199
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler12224
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9
OC1                  
OC2                  
OC3                  
OC4