Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Tasarımın Temelleri | VCD 103 | Güz | 02+02+00 | Seçmeli | 3 | 7 |
Akademik Birim: | Görsel İletişim Tasarımı |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | - - |
Dersin Amacı: | Bu dersi alan öğrencilerin: • Tanımı ve uygulamaları yapılmış̧ olan sanat ve tasarımın temel öge ve ilkelerini, kuracakları kompozisyonlar ile iki ve üç boyutlu olarak uygulanması, • Renk teorilerini tanımlamaları, • Renk sistemlerini tasarımlara uygulamaları, • Doku-yüzey ilişkileri, doğadan ve işlevsel nesnelerden kaynaklanan üç boyutlu tasarımlar, belirlenen herhangi bir bölgenin özelliklerini vurgulayan analitik desen ve kompozisyonlar ile yaratıcılığa açılan temel yöntemleri araştırabilmeleri beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders iki veya üç boyutlu ortamda yapılan kompozisyonun elemanları arasındaki ilişkiler ağını kurgulamaya yönelik temel ilkelerin öğrencilere aktarıldığı, ‘yaparken öğrenme’ yöntemiyle yürütülen derstir. Bu ders kapsamında öğrencilere aktarılan konular ana başlıklar halinde haftalara dağıtılarak verilmiştir. Ancak dersin yapısı gereği sırayla işlenecekmiş gibi görünen pek çok konu uygulamada eşzamanlı olarak gündeme gelmektedir. Bu konulardan bazıları şunlardır: denge, zıtlık, vurgu, çeşitlilik, bütünlük, uyum, oran, ritim, hareket, desen, tekrar. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Ders 3 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Tasarımın temel prensip ve ögelerine giriş 2. Tasarımda kompozisyon 3. Bilgiyi içselleştirmek için kavramsal gelişim Modüller genellikle modül içinde analiz edilecek kavramın gerekliliğini ortaya koyan bir giriş ile başlar. Sonrasında öğrencilerden gözlemlerini sunmaları ve konseptle ilgili bir proje tasarlamaları istenir, bu sayede bilgiyi içselleştirmeleri sağlanır. Yazılı ve sözlü proje sunumları ders notunun |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Oryantasyon haftası (Giriş ve ders planı) | |
2 | Derse giriş ve ön alıştırmalar | |
3 | Statik ve dinamik geometrik şekillerle kompozisyon | Ders Sunumu, Atölye Çalışması, Kritik |
4 | Soyutlama: uygulamalı Gestalt prensipleri | Ders Sunumu, Atölye Çalışması, Kritik |
5 | Soyutlama: Minimal temsil Soyut kompozisyon projesi | Ders Sunumu, Atölye Çalışması, Kritik Proje sunumu 1: Soyut kompozisyon |
6 | Motif ve tekrar. Geometrik biçimlerden motif oluşturma | Ders Sunumu, Atölye Çalışması, Kritik, |
7 | Modelleme: Fotoğraftan üç boyutlu modelleme | Ders Sunumu, Atölye Çalışması, Kritik |
8 | Renk çemberi & Renk ve tonal değere giriş: Gri skala Gri skalada motif projesi | Ders Sunumu, Atölye Çalışması, Kritik, Proje sunumu 2: Gri skalada motif |
9 | Kavramsal çalışma: Fotoğrafik kompozisyonu yeni biçim ve kavramlara ayrıştırarak çözümleme | Ders Sunumu, Atölye Çalışması, Kritik, |
10 | Doku ve kompozisyon çalışmaları. Siyah beyaz ve renkli, doku gibi farklı kompozisyon unsurlarının gözlenmesi | Ders Sunumu, Atölye Çalışması, Kritik |
11 | Doku ve renk sistemleri kullanılarak kolaj tekniği ile tasarım | Ders Sunumu, Atölye Çalışması, Kritik, Ev ödevi 3: Renkle motif |
12 | Ortagonal yansıtma. Ortagonal yansıtma kullanılarak 3 boyutlu model tasarımı | Ders Sunumu, Atölye Çalışması, Kritik Proje sunumu 3: Ortagonal yansıtma kullanılarak 3 boyutlu model tasarımı |
13 | Final projesi hazırlık | |
14 | Final projesi kritiği |
• Gavin Ambrose and Paul Harris, Basics Design: Design Thinking, Ava Publishing: 2009
ISBN-10: 2940411174 • David A. Lauer and Stephen Pentak, Design Basics. Wadsworth Publishing: 2011 ISBN-10:0495915777 • Becky Koening, Color Workbook (3rd Edition), Prentice Hall: 2009. ISBN-10: 0415084733 • Christian Leborg, Visual Grammar (Design Briefs), Princeton Architectural Press: 2006. ISBN-10: 1568985819 • Harold B. Dondis, Primer of Visual Literacy. The MIT Press: 1973. ISBN-10: 0262540290 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | - |
Uygulama | 2 | 20 |
Proje | 3 | 50 |
Sunum/Jüri | 3 | 30 |
Total: | 22 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 2 | 12.5 | 25 |
Proje | 3 | 30 | 90 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Toplam İş Yükü (saat): | 175 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 |
OC1 | |||||||||
OC2 | |||||||||
OC3 | |||||||||
OC4 | |||||||||
OC5 | |||||||||
OC6 |