DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Yeni Medyaya Giriş NMD 101 Güz 02+04+00 Seçmeli 4 7
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere Yeni Medya kavramlarını tanıtmaktır. Öğrenciler, yeni medya kavramının tanımı, temelleri ve yeni medyanın toplum, kültür, ekonomi, siyaset ve yasalar üzerindeki etkileri hakkında temel bir bilgiye sahip olacaklardır. Ayrıca, kültürü, kimlikleri, cihazları ve araçları ile siber alan hakkında temel bilgilere sahip olacaklardır.
Dersin İçeriği: Bu derste öğrenciler yeni medyanın toplum, kültür, ekonomi, siyaset ve yasal çerçeveler üzerindeki etkileri de dahil olmak üzere temel kavramlar ve teoriler hakkında temel bir anlayış kazanacaklardır. Siber uzayın dinamiklerini keşfederek, dijital kültür, kimlikler ve çevrimiçi ortamları şekillendiren araçlarla ilgili temel bilgiler öğreneceklerdir. Ders tartışma oturumları,, vaka çalışmaları ve analizleri ile ilerleyecek, ayrıca sektörden gelen konuk konuşmacılar aracılığıyla, öğrenciler teorik bilgiyi gerçek dünya bağlamlarına uygulayarak, pratik beceriler ve eleştirel bakış açıları geliştireceklerdir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Yeni medyanın temel kavramlarını, teorilerini ve teknolojilerini derinlemesine anlayabilmek.
  • 2- Teorik çerçeveleri çeşitli dijital medya ve gelişmekte olan medya türlerini analiz etmek ve yorumlamak için kullanabilmek.
  • 3- Yeni medya alanındaki mevcut trendler ve gelişmekte olan teknolojilere dair bir farkındalık geliştirebilmek.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Öğrenciler, sınıfta tartışılan teorik çerçeveleri kullanarak yeni medya araçlarını, topluluklarını ve ortamlarını eleştirel bir şekilde değerlendirecekleri yönlendirilmiş oturumlara katılacaklardır. Ardından, yorumları ve içgörüleri karşılaştırmak için öğrencilere küçük gruplar halinde tartışmalar yaptırılacaktır. Böylece teorik kavramların daha derin bir anlayışının ve uygulanmasının teşvik edilmesi planlanmaktadır..


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Hazırlık ve Ders Planı
2 Kitle iletişiminden yeni medya iletişimine
3 Yeni Medyada yeni olan ne?
4 Web 1.0'dan 2.0'ye, 3.0'a
5 Convergence Kültürü
6 Birleşen Medya Cihazları
7 Ekonomi ve yeni medya-I (üretim, dağıtım, tüketim)
8 Ekonomi ve yeni medya-II (üretim, dağıtım, tüketim)
9 Sınıf-içi Ödev: Proje-1
10 Yeni formlar ve içerikler: Sosyal Medya
11 Yeni formlar ve içerikler : IP TV, Mobil TV, Bloglar, Vloglar, Hipertext, Veri Görselleştirme
12 Yeni formlar ve içerikler: AR, VR, XR
13 Öğrenci Sunumları
14 Proje-2


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

-


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Proje 2 70
Ödev 1 10
Sunum/Jüri 1 10
Total: 18 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Proje250100
Ödev11010
Sunum/Jüriye Hazırlık12323
Toplam İş Yükü (saat):175


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OC1                      
OC2                      
OC3