Akademik Birim: |
İletişim Fakültesi |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
- - |
Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, öğrencilere Yeni Medya kavramlarını tanıtmaktır. Öğrenciler, yeni medya kavramının tanımı, temelleri ve yeni medyanın toplum, kültür, ekonomi, siyaset ve yasalar üzerindeki etkileri hakkında temel bir bilgiye sahip olacaklardır. Ayrıca, kültürü, kimlikleri, cihazları ve araçları ile siber alan hakkında temel bilgilere sahip olacaklardır. |
Dersin İçeriği: |
Bu derste öğrenciler yeni medyanın toplum, kültür, ekonomi, siyaset ve yasal çerçeveler üzerindeki etkileri de dahil olmak üzere temel kavramlar ve teoriler hakkında temel bir anlayış kazanacaklardır. Siber uzayın dinamiklerini keşfederek, dijital kültür, kimlikler ve çevrimiçi ortamları şekillendiren araçlarla ilgili temel bilgiler öğreneceklerdir. Ders tartışma oturumları,, vaka çalışmaları ve analizleri ile ilerleyecek, ayrıca sektörden gelen konuk konuşmacılar aracılığıyla, öğrenciler teorik bilgiyi gerçek dünya bağlamlarına uygulayarak, pratik beceriler ve eleştirel bakış açıları geliştireceklerdir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Yeni medyanın temel kavramlarını, teorilerini ve teknolojilerini derinlemesine anlayabilmek.
- 2- Teorik çerçeveleri çeşitli dijital medya ve gelişmekte olan medya türlerini analiz etmek ve yorumlamak için kullanabilmek.
- 3- Yeni medya alanındaki mevcut trendler ve gelişmekte olan teknolojilere dair bir farkındalık geliştirebilmek.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Öğrenciler, sınıfta tartışılan teorik çerçeveleri kullanarak yeni medya araçlarını, topluluklarını ve ortamlarını eleştirel bir şekilde değerlendirecekleri yönlendirilmiş oturumlara katılacaklardır. Ardından, yorumları ve içgörüleri karşılaştırmak için öğrencilere küçük gruplar halinde tartışmalar yaptırılacaktır. Böylece teorik kavramların daha derin bir anlayışının ve uygulanmasının teşvik edilmesi planlanmaktadır.. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Hazırlık ve Ders Planı |
|
2 |
Kitle iletişiminden yeni medya iletişimine |
|
3 |
Yeni Medyada yeni olan ne? |
|
4 |
Web 1.0'dan 2.0'ye, 3.0'a |
|
5 |
Convergence Kültürü |
|
6 |
Birleşen Medya Cihazları |
|
7 |
Ekonomi ve yeni medya-I (üretim, dağıtım, tüketim) |
|
8 |
Ekonomi ve yeni medya-II (üretim, dağıtım, tüketim) |
|
9 |
Sınıf-içi Ödev: Proje-1 |
|
10 |
Yeni formlar ve içerikler: Sosyal Medya |
|
11 |
Yeni formlar ve içerikler : IP TV, Mobil TV, Bloglar, Vloglar, Hipertext, Veri Görselleştirme |
|
12 |
Yeni formlar ve içerikler: AR, VR, XR |
|
13 |
Öğrenci Sunumları |
|
14 |
Proje-2 |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.