Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İletişim Teknolojileri Tarihi | NMD 103 | Güz | 03+00+00 | Seçmeli | 3 | 5 |
Akademik Birim: | Yeni Medya Bölümü |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | - - |
Dersin Amacı: | Bu ders iletişim ve teknoloji tarihine toplumsal bir perspektiften bir başlangıç niteliği taşır. Öğrencileri medya teknolojisinin gelişimindeki temel konular ve tartışmalarla tanıştırmak için tasarlanmıştır. Medya ve iletişim teorilerine ve bunların toplum ve kültürle nasıl ilişki kurduğuna eleştirel bir şekilde yaklaşır. Öğrenciler ders boyunca eski ve yeni medya biçimleri arasındaki farkları eleştirel bir şekilde değerlendirmeye ve final projesinde medya ve iletişim teknolojilerinin toplumsal kullanımlarını derinlemesine analiz etmeye teşvik edilir. |
Dersin İçeriği: | Dersin içeriği üç modülden oluşmaktadır. 1. haftadan 5. haftaya kadar “medyanın temelleri”, 6. haftadan 9. haftaya kadar “medyanın kitleselleşmesi”, 10. haftadan 14. haftaya kadar “medyanın dijitalleşmesi” ele alınacaktır. Bu haftalar içerisinde ilgili ders sonrası öğrenci sunum oturumları, izlenilen filmler üzerine tartışma seansları, sektör temsilcisi ve uzman konuk konuşmaları üzerinden iletişim teknolojilerinin toplumsal gelişimi ve değişimine dair bir temel sunulması hedeflenmektedir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Ders, sunumlar, izlemeler ve sınıf içi tartışmalardan yararlanır. Öğrencilerin kendilerine verilen materyali inceledikten sonra haftalık derslere ve oturumlara katılmaları beklenmektedir. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Medya, teknoloji ve tarih | |
2 | Matbaa öncesi iletişim teknolojileri | Briggs & Burke, CH 1 |
3 | Matbaa kullanım ve bağlamları | Briggs & Burke, CH 2 |
4 | Basılı medya ve gazeteler | Topuz |
5 | Medya ve kamusal alan | Briggs & Burke, CH 3 |
6 | Teknolojileri ve devrimler | Briggs & Burke, CH 4 |
7 | Yeni süreçler ve motifler | Briggs & Burke, CH 5 |
8 | Radyo, Sinema ve Televizyon | Sterling/ Dixon & Foster/ Mitchell |
9 | Bilgilendirme, Eğitim ve Eğlence | Briggs & Burke, CH 6 |
10 | Internet ve mobil teknolojiler | Leiner et al./ Balbi (2013) |
11 | Analog medyanın dijitalleşmesi | Bolter & Grusin CH 1 |
12 | Medya yakınsamaları | Briggs & Burke, CH 7 |
13 | Sosyalin dönüşü | Briggs & Burke, CH 8 |
14 | Sosyal medyanın evrimi | Fuchs CH1, 2, 3 |
Briggs & Burke ders kitabı olarak kullanılacak, ek olarak haftalık okumalar ve izlemeler verilecektir. |
- A social history of the media : from Gutenberg to the Internet / Asa Briggs, Asa Briggs, Peter Burke - Remediation: Understanding New Media, Jay David Bolter and Richard Grusin. - Gabriele Balbi “Telecommunications” in Peter Simonson et al. (Eds.), The handbook of communication history, 2013, New York: Routledge, pp. 209-222. - Balbi, G., & Magaudda, P. (2018). A History of Digital Media: An Intermedia and Global Perspective. New York: Routledge, Chapter 2. - Fuchs, C. (2021). Social Media: A Critical Introduction. London: SAGE, Chapters 1&2&3. - Leiner, Barry M., Vinton G. Cerf, David D. Clark, Robert E. Kahn, Leonard Kleinrock, Daniel C. Lynch, Jon Postel, Larry G. Roberts, and Stephen Wolff. 2009. “A Brief History of the Internet.” ACM SIGCOMM Computer Communication Review 39 (5): 22–31. https://doi.org/10.1145/1629607.1629613. - Christopher H. Sterling “Radio Broadcasting” in Peter Simonson et al. (Eds.), The Handbook of Communication History, 2013, New York: Routledge, pp. 223-235. - Wheeler W. Dixon and Gwendolyn A. Foster “The invention of the movies”, in A Short History of Film, 2008, New Brunswick, N.J.: Rutgers University Press, pp. 1-21. - Stephens, Mitchell. History of Television. In: Grolier Encyclopedia. - Topuz, H. (2012). Türk Basın Tarihi, Remzi Kitabevi, İstanbul. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | 10 |
Proje | 1 | 40 |
Ödev | 2 | 20 |
Sunum/Jüri | 1 | 30 |
Total: | 18 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Proje | 1 | 27 | 27 |
Ödev | 2 | 4 | 8 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 1 | 20 | 20 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat): | 125 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 |
OC1 | |||||||||||
OC2 | |||||||||||
OC3 |