DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
İletişim Teknolojileri Tarihi |
NMD 103 |
Güz |
03+00+00 |
Seçmeli |
3 |
5 |
Akademik Birim: |
Yeni Medya Bölümü |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
- - |
Dersin Amacı: |
Bu dersi alan öğrencilerin:
Yeni medyanın temel kavramlarını tahlil etmeleri,
Yeni medya hakkında eleştirel düşünme ve yazma becerilerini geliştirmeleri,
Yeni medyanın sosyal, kültürel ve ekonomik etkilerini öğrenmeleri beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders medya ve teknoloji tarihine bir giriş niteliği taşır. Öğrencilere medya teknolojilerindeki temel mesele ve tartışmaları öğretmeyi amaçlar. Medya, iletişim ve bağlı olarak toplum ve kültür teorilerine eleştirel bir bakış getirir. Öğrenciler eski ve yeni medya formları arasında eleştirel bir bakış geliştirmek konusunda cesaretlendirilirler. Aynı zamanda IBM, Microsoft, Apple ve Google gibi başarılı yeni medya şirketlerinin geçmişlerine odaklanarak öğrenciler geleneksel ve yeni medya biçimleri arasındaki farkları analiz ettikleri bir final projesi sunarlar. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Yeni Medya teknolojilerinin toplumsal olaylardaki rolünü tanımlamak.
- 2- Yeni Medya literatürü üzerine akademik araştırmalar yaparak yazma ödevleri hazırlamak.
- 3- Yeni Medyanın temel kavramlarını tanımlayabilmek.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Bu ders öncelikle tartışma oturumlarından ve yüz yüze pratiklerden oluşur. Tartışmalara aktif katılım bir gerekliliktir ve genel ders notunun yüzde 10’unu oluşturur. Bunun yanı sıra iki adet eleştirel yazma ödevi vardır. Bu ödevlerin detayları ve gereklilikleri sınıfta duyurulacaktır. |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Medyanın Yapıtaşları |
|
2 |
İnovasyon ve Yayılımı |
|
3 |
Basın ve Gazetecilik Tarihi |
|
4 |
Radyo, Sinema ve Televizyon Tarihi-I |
|
5 |
Telekomünikasyon Tarihi |
|
6 |
Dönüştürücü İnovasyon |
|
7 |
Film Gösterimi |
|
8 |
Bilgisayarların Tarihi |
|
9 |
İnternetin Tarihi |
|
10 |
Mobil Teknolojilerin Tarihi |
|
11 |
Film Gösterimi |
|
12 |
Vaka Analizleri: Facebook, Youtube, Instagram |
|
13 |
Değerlendirme Haftası |
|
14 |
Final Sunumları |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
Ders notları, okuma materyalleri ve slaytlar KhasLearn üzerinden paylaşılacaktır. |
DİĞER KAYNAKLAR
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Katılım |
14 |
10 |
Ödev |
1 |
40 |
Final Sınavı |
1 |
50 |
Total: |
16 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 3 | 10 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 33 | 33 |
Toplam İş Yükü (saat): | 125 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek