DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Temel Görsel Tasarım NMD 104 Bahar 02+02+00 Seçmeli 3 4
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Bu ders, yeni medya öğrencilerini görsel olarak çekici ve etkili tasarımlar oluşturmanın temel prensip ve teknikleriyle tanıştıracaktır. Ders, renk teorisi, tipografi, düzen kompozisyonu ve görsel hiyerarşi konularını kapsar. Öğrenciler, fikirleri iletmek, duyguları harekete geçirmek ve görsel problemleri çözmek için tasarım unsurlarını ve prensiplerini kullanmayı öğrenirler. Ayrıca, tasarım yazılımları ve Adobe Photoshop, Adobe Premier, Illustrator veya Sketch gibi düzenleme araçları gibi düzenleme araçlarını kullanmayı öğrenirler.
Dersin İçeriği: Bu ders, görsel tasarımdaki temel prensip ve tekniklerin kapsamlı bir anlayışını sağlayan temel içeriklere odaklanmaktadır. Ders genel olarak imaj, çizgi, şekil, renk, doku gibi temel tasarım unsurların detaylı bir keşfi ile birlikte; bunların görsel olarak etkileyici kompozisyonlar oluşturmak için nasıl manipüle edilebileceğini öğrencilere aktarmayı hedefler. Ders boyunca öğrenciler yazı tiplerini, fontları, tipografi hiyerarşisi, okunabilirlik gibi konuları inceleyecek ve farklı tasarım amaçları için yazı tiplerini seçme ve birleştirme konusunda pratik egzersizler de yapacaklardır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Görsel tasarımın temel prensiplerini, çizgi, şekil, renk, doku ve uzay gibi unsurları ve bunların çekici tasarım kompozisyonlarına nasıl katkı sağladığını anlamak için kapsamlı bir anlayış geliştirmek.
  • 2- Yazı tipleri, fontlar, tipografi hiyerarşisi ve okunabilirlik ve okunabilirlik prensipleri hakkında bilgi edinerek tipografi konusunda uzmanlık kazanmak.
  • 3- Adobe Photoshop, Illustrator veya Adobe Premiere gibi dijital tasarım yazılım araçlarında temel beceriler kazanmak ve bunları kullanarak görsel unsurları oluşturmak ve manipüle etmeyi öğrenmek.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Öğrenciler, görsel tasarımda temel kavramları ve prensipleri tanıtan eğitmen tarafından yönlendirilen derslere katılacak ve öğrencilerin temel bilgiyi anlamaları için teorik çerçeveler ve açıklamalar sağlanacaktır. Öğrencilere belirli tasarım görevleri veya ipuçları verilecek ve sınırlı bir zaman dilimi içinde çözülmesi istenecektir. Bu etkinlik, yaratıcılığı, problem çözme becerilerini ve akran işbirliğini artırmalarına olanak sağlayacaktır.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Hazırlık ve Ders Planı
2 Görsel İletişim Nedir
3 Temel Tasarım Unsurları
4 Temel Tasarım Prensipleri
5 Görsel Dil
6 Renk-Tipografi
7 Piktogram, İkon, İşaret
8 Kullanıcı Deneyimi
9 Proje-1
10 Hareketli Görüntü İşleme Temelleri
11 Hareketli Görüntü Programlarının Arayüzlerine Giriş
12 Hareketli Görüntü Araçlarına Giriş
13 Yapay Zeka Üretimi Görsel Tasarım Araçlarına Giriş
14 Proje-2 Öğrenci Sunumları


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

-


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Proje 2 70
Sunum/Jüri 1 20
Total: 17 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Proje22448
Sunum/Jüriye Hazırlık11010
Toplam İş Yükü (saat):100


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OC1                    
OC2                    
OC3