DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Reklamcılığın Öncüleri ADV 103 Güz 03+00+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: Reklamcılık
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Reklam endüstrisinin tarihsel gelişimine tanık olmaları
• Reklamcılık sektörünün lider ajanslarını tanımaları
• Reklamcılık sektörünün kurucu isimlerine dair bir anlayış geliştirmeleri
• Y kuşağı tüketicisi ile reklamcılığın geçirdiği evrime dahil olmaları beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu derste, öğrenciler reklamcılık sektörünün gelişimi ve yükselişini önemli tarihsel yapıtaşlarını inceleyerek öğreneceklerdir. İletişim teknolojilerinin reklamcılık sektörünün içeriğine, yaratıcılığına ve stratejilerine etkilerini örnekleri inceleyerek kavrayacaklardır. Reklam şirketleri/ajansları, kurucuları ve kampanyaları hakkında derinlemesine analiz yapacaklardır. Her ajansın kendine ait özellikleri vardır ve öğrenciler projeler aracılığıyla yerel ve uluslararası ajanslar üzerinde çalıma gerçekleştireceklerdir. Bu ders sayesinde öğrenciler reklamcılık endüstrisinin lider ajanslarını, müşterilerini ve ödüllü kampanyalarını tanıyacaklardır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Reklamcılığı tarihsel perspektifle bütüncül bir şekilde kavramak
  • 2- Reklamcılık endüstrisinde yer alan reklam şirket/ajanslarını tanıma
  • 3- Her ajansın marka değerine, şirket profiline ve müşterileri hakkında bilgi sahibi olma
  • 4- Reklamcılık ajansları ile temasa geçme ve ilgili departmanlarla görüşmeler gerçekleştirme
  • 5- Ajansların müşteri ve trendlerle yakaladıkları değişimi gözlemek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders 3 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Markalamanın Temeli ve Tarihsel seyri 2. Reklamcılığın Kurucu isimleri Ogilvy, Burnett, Bernbach Tüketim Direnişi 3. Yeni Nesil Reklamcılık Dersler kavramsal ve kuramsal bir girişle başlayıp, grup tartışmaları ve sunumlarla devam edecektir. Öğrenci ders öncesi okuması gereken makaleleri okuyarak veya sunuşunu hazırlayarak katılım sağlamalıdır. Öğrencilerin sunuşları toplamda üzerinden hesaplanır. Ders içi egzersizler ve geri kalan ` proje raporları üzerinden değerlendirilir. Projeler bir ajansın kısa tarihçesi müşteri havuzu, basılı, görsel, dijital reklam analizlerini ve ajans çalışanı ile yapılacak bir söyleşiyi kapsamaktadır.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Oryantasyon haftası (Giriş ve ders planı)
2 Eski medeniyetler ve Markalama Article: Slađana Starčević. The Origin and Historical Development of Branding and Advertising in the Old Civilizations of Africa, Asia and Europe, Marketing, 179-197
3 Kitle iletişimin Evrimi Ders Okumaları
4 20yy. Öncesi Reklamcılık 1. Ders Okumaları
5 20yy. Öncesi Reklamcılık 2 Ders Okumaları, ilgili kavrama dair raporlama ve sunuş
6 Reklamcılığın Gelişimi ve Madison Caddesi Ders Okumaları
7 2.Dünya Savaşı Sonrası Reklamcılık Ders Okumaları, Vaka Analizleri
8 60’lar ve 70’ler Reklamcılığı Ders Okumaları, Vaka Analizleri
9 Reklamcılık Stratejilerinde Gelişim Ders Okumaları, ilgili kavrama dair raporlama ve sunuş
10 80’ler ve 90’lar Reklamcılığı Ders Okumaları
11 21. yy da Reklamcılık Ders Okumaları
12 Kuşak Çalışmaları ve Reklamcılık Ders Okumaları
13 Kuşak Çalışmaları ve Reklamcılık Ders Okumaları, ilgili kavrama dair raporlama ve sunuş
14 Ders Değerlendirme Haftası


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

-


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 -
Uygulama 2 20
Proje 3 60
Derse Özgü Staj 2 20
Total: 21 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Uygulama2918
Proje31545
Sunum/Jüriye Hazırlık31545
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OC1                          
OC2                          
OC3                          
OC4                          
OC5