DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Reklamcılığı Anlamak ADV 101 Güz 02+02+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: Reklamcılık
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Reklamın temel kavramlarını anlamaları
• Reklam ajanslarının organizasyon yapısı hakkında temel bilgilere sahip olmaları
• Reklamcılığın pazarlama karması içindeki yerini ve fonksiyonunu anlamaları beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders, reklamcılık stratejisini ve reklamcılıkta uzmanlaşmış alanlara genel bir giriş niteliğindedir. Ders, reklam endüstrisi, işlevleri, reklam ajansının çeşitli bölümleri ve reklamcılık süreci hakkında bilgiler sunar.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Temel reklamcılık bilgisi edinmek
  • 2- Reklam ajansları ve ajansların organizasyon yapısı hakkında temel bilgilere sahip olmak
  • 3- Reklamcılığın süreçlerini anlamak
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders 3 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. İşletme olarak Reklamcılık 2. Reklam Stratejisi 3. Reklamda Yaratıcı Yapım Modüller modül içinde analiz edilecek kavramın gerekliliğini ortaya koyan bir giriş ile başlar. Daha sonra öğrencilerden gözlemlerini sunmaları ve bilgiyi içselleştirmek için kavramla ilgili küçük projeler yapmaları istenir. Projelerin yazılı raporları % 40 olarak değerlendirilirken, sunumlar % 30 olarak tanımlanmıştır. Not hoca tarafından değerlendirilir. Sınıf içi uygulama raporları % 20 olarak derecelendirilmiştir. Genel notun geri kalanı,% 30, final sunumu ve raporu olarak değerlendirilir.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Orientation Week (Introduction and course plan)
2 Reklamcılık nedir? Reklamlar nasıl çalışır? Okuma ödevi
3 Toplumsal, hukuki ve etik meseleler Okuma ödevi
4 Pazarlama karması ve reklamcılık. Reklam ajansları Okuma ödevi
5 Sunumlar Modül ile ilgili sözlü sunum ve proje raporlarının teslim edilmesi.
6 Reklam araştırmaları Selected readings
7 Hedef kitle, bölümleme ve marka konumlandırma Selected readings
8 Yaratıcı Brief Selected readings
9 Sunumlar Modül ile ilgili sözlü sunum ve proje raporlarının teslim edilmesi.
10 Yaratıcı strateji Selected readings
11 Fikir geliştirme Selected readings
12 Reklam yapımı Selected readings
13 Sunumlar Modül ile ilgili sözlü sunum ve proje raporlarının teslim edilmesi.
14 Proje Sunumları Grup projesi ile ilgili sözlü sunum ve proje raporlarının teslim edilmesi.


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Gerekli / önerilen tüm okumalar dijital / rezerv ders okumalari paketi şeklinde sağlanacaktır (KHASLearn ve / veya KHAS Bilgi Merkezi'nde mevcuttur)


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 12 -
Proje 4 40
Sunum/Jüri 4 30
Final Sınavı 1 30
Total: 21 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı14848
Öğretim Elemanlarının Etkin Olduğu Sınıf İçi Çalışmalar12112
Öğrencilerin Etkin Olduğu Sınıf İçi Çalışmalar12112
Öğrencilerin Etkin olduğu Sınıf Dışı Çalışmalar41040
Proje Raporlarının Sunumu41040
Toplam İş Yükü (saat):152


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OC1                      
OC2                      
OC3