DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
İletişim İlkeleri ve Kuramları ADV 114 Güz 03+00+00 Seçmeli 3 7
Akademik Birim: Reklamcılık
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• İletişimin temel kavramlarını anlamaları
• Temel iletişim yaklaşımları ve güncel medya fenomenleri arasında köprü kurmaları
• Sosyal medyadaki popüler olguları analiz edebilmeleri beklenmektedir.
Dersin İçeriği: İletişim İlkeleri ve Kuramları dersi, siyasal iletişim de dahil olmak üzere iletişim alanının temelini oluşturan temel kavramlar ve kuramsal çerçeveler hakkında kapsamlı bir genel bakış sunmaktadır. Öğrenciler, kişilerarası, örgütsel, kitle iletişimi ve siyasal iletişimle ilgili çeşitli ilkeleri keşfedecek ve bu ilkelerin bireylerin ve grupların etkileşim ve bilgi yayma biçimlerini nasıl şekillendirdiğini anlayacaklardır. Buna ek olarak, ders, disiplinin gelişimine katkıda bulunan önde gelen iletişim teorilerini inceleyecek ve öğrencilerin farklı bağlamlardaki etkinliklerini eleştirel bir şekilde analiz etmelerine ve değerlendirmelerine olanak sağlayacaktır. Teorik tartışmalar, vaka çalışmaları ve pratik uygulamaların bir kombinasyonu yoluyla, öğrenciler temel ilkeler ve teoriler hakkında derin bir anlayış geliştireceklerdir. Bu amaçla, ders sırasıyla üç modüle ayrılmıştır: güçlü medya yaklaşımları, aktif-izleyici yaklaşımları ve post-yapısalcı medya yaklaşımları. Her modülden sonra, öğrencilerin ilgili bir medya ve/veya iletişim olgusu üzerine ampirik bir proje geliştirmeleri beklenmektedir. Tekrar etkinlikleri, derslerde sunulan teorilerin gözden geçirilmesi, daha fazla araştırılması ve pratik uygulamalarına odaklanmaktadır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Önemli iletişim ve medya yaklaşımları hakkında ileri düzeyde bir anlayış geliştirmek
  • 2- Bazı popüler medya ve iletişim fenomenlerini ilgili yaklaşımlar açısından analiz edebilmek
  • 3- Yazma, sözlü sunum, strateji geliştirme, yaratıcı ve eleştirel düşünme gibi becerilerle stratejik ve yaratıcı iletişim geliştirebilmek.
  • 4- Akademik araştırma yöntemleriyle zenginleştirilmiş eleştirel, analitik ve yaratıcı düşünme becerileri ve özyönetim süreçleri için gerekli araçları kullanabilmek.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Proje-I:


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Kuram Nedir?
2 İletişimin Temel İlkeleri- Temel İletişim Modülleri Ders Okumaları
3 Sihirli Mermi Kuramı Ders Okumaları
4 Ajanda Oluşturma Ders Okumaları
5 Frankfurt Okulu ve Kültür Endüstrisi Ders Okumaları, ve sunuş
6 “Medium is the massage” Ders Okumaları
7 Popüler Kültür Ders Okumaları
8 Siyasal İletişim Ders Okumaları
9 Suskunluk Sarmalı Ders Okumaları
10 Aktif izleyici Ders Okumaları ve sunuş
11 Kullanımlar ve Doyumlar Ders Okumaları
12 Tüketim ve Medya Ders Okumaları
13 Kontrol Toplumunda Medya Ders Okumaları ve sunuş
14 Ders Değerlendirme Haftası


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Mass communication theories: explaining origins, processes and effects. Margaret DeFleur & Melvin DeFleur

Dialectic of Enlightenment. Max Horkheimer & Theodor Adorno.

Understanding Media: Extensions of Man. Marshall McLuhan.

Manufacturing Consent: The Political Economy of the Mass Media. Edward Herman & Noam Chomsky.

Encoding and Decoding in the Television Discourse. Stuart Hall.

The Consumer Society: Myths and Structures. Jean Baudrillard.

The Second Media Age. Mark Poster.

What is the creative act?. Gilles Deleuze.

Griffin, E. (2012). A First Look at Communication Theory. McGraw-Hil


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Proje 3 45
Derse Özgü Staj 3 45
Total: 20 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Proje32575
Sunum/Jüriye Hazırlık32060
Toplam İş Yükü (saat):177


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OC1                          
OC2                          
OC3                          
OC4