DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Reklamcılık için Sahneleme |
ADV 213 |
Güz |
03+00+00 |
Seçmeli |
3 |
5 |
Akademik Birim: |
Reklamcılık |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
- - |
Dersin Amacı: |
Bu dersi alan öğrencilerin:
• Reklamın temel kavramlarını anlamaları
• Reklam ajanslarının organizasyon yapısı hakkında temel bilgilere sahip olmaları
• Reklamcılığın pazarlama karması içindeki yerini ve fonksiyonunu anlamaları beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders, reklamcılık stratejisini ve reklamcılıkta uzmanlaşmış alanlara genel bir giriş niteliğindedir. Ders, reklam endüstrisi, işlevleri, reklam ajansının çeşitli bölümleri ve reklamcılık süreci hakkında bilgiler sunar. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Temel reklamcılık bilgisi edinmek
- 2- Reklam ajansları ve ajansların organizasyon yapısı hakkında temel bilgilere sahip olmak
- 3- Reklamcılığın süreçlerini anlamak
- 4- bu alanın çevirisi henüz girilmemiş.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders 3 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Başarılı Sunum Becerileri 2. Reklamcılık için Sunumlar Modüller içinde analiz edilecek kavramın gerekliliğini ortaya koyan bir giriş ile başlar. Daha sonra öğrencilerden gözlemlerini sunmaları ve bilgiyi içselleştirmek için kavramla sunumlar yapmaları istenir. Yarıyıl içi sunumları % 80 olarak değerlendirilirken, proje sunumlarının % 10 hoca tarafından % 10 akranlar tarafından değerlendirilir. |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Oryantasyon haftası (Giriş ve ders planı) |
|
2 |
Sunumlarda hikayeleştirme |
Okuma ödevi |
3 |
Sunum tasarımı |
Okuma ödevi |
4 |
Kendini tanıma |
Teknoloji kullanmadan “kimsiniz” konulu kişisel sunum |
5 |
Kendini tanıma |
Teknoloji kullanarak “kimsiniz” konulu kişisel sunum |
6 |
Marka stratejisi |
Marka karşılaştırmaları konulu grup sunumu |
7 |
Yaratıcı takım |
Metin yazarlığı konulu grup sunumu |
8 |
Reklam araştırmaları |
Müşteri ilişkileri konulu grup sunumu |
9 |
Yaratıcı Brief |
Yaratıcı brief konulu kişisel sunum |
10 |
Yaratıcı ilham |
İlham kaynağı olan kişi konulu kişisel sunum |
11 |
Yaratıcı strateji |
Reklam kampanyaları konulu kişisel sunum |
12 |
Reklam araştırmaları |
Tüketici mülakatları konulu grup sunumu |
13 |
Sponsorluk |
Sosyal sorumluluk projesi konulu grup sunumu |
14 |
Tekrar Haftası |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
Gerekli / önerilen tüm okumalar dijital / rezerv ders okumalari paketi şeklinde sağlanacaktır (KHASLearn ve / veya KHAS Bilgi Merkezi'nde mevcuttur) |
DİĞER KAYNAKLAR
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Katılım |
14 |
- |
Ara Sınavlar |
10 |
80 |
Proje Sunumları (Öğretim Elemanı tarafından değerlendirilme) |
10 |
10 |
Proje Sunumları (Akranlar tarafından değerlendirilme) |
10 |
10 |
Total: |
44 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınavlar | 10 | 4 | 40 |
Öğrencilerin Etkin Olduğu Sınıf İçi Çalışmalar | 1 | 3 | 3 |
Proje Raporlarının Sunumu | 10 | 4 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat): | 125 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek