DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Reklamcılık için Sahneleme ADV 213 Güz 03+00+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: Reklamcılık
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Reklamın temel kavramlarını anlamaları
• Reklam ajanslarının organizasyon yapısı hakkında temel bilgilere sahip olmaları
• Reklamcılığın pazarlama karması içindeki yerini ve fonksiyonunu anlamaları beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders, reklamcılık stratejisini ve reklamcılıkta uzmanlaşmış alanlara genel bir giriş niteliğindedir. Ders, reklam endüstrisi, işlevleri, reklam ajansının çeşitli bölümleri ve reklamcılık süreci hakkında bilgiler sunar.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Temel reklamcılık bilgisi edinmek
  • 2- Reklam ajansları ve ajansların organizasyon yapısı hakkında temel bilgilere sahip olmak
  • 3- Reklamcılığın süreçlerini anlamak
  • 4- bu alanın çevirisi henüz girilmemiş.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders 3 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Başarılı Sunum Becerileri 2. Reklamcılık için Sunumlar Modüller içinde analiz edilecek kavramın gerekliliğini ortaya koyan bir giriş ile başlar. Daha sonra öğrencilerden gözlemlerini sunmaları ve bilgiyi içselleştirmek için kavramla sunumlar yapmaları istenir. Yarıyıl içi sunumları % 80 olarak değerlendirilirken, proje sunumlarının % 10 hoca tarafından % 10 akranlar tarafından değerlendirilir.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Oryantasyon haftası (Giriş ve ders planı)
2 Sunumlarda hikayeleştirme Okuma ödevi
3 Sunum tasarımı Okuma ödevi
4 Kendini tanıma Teknoloji kullanmadan “kimsiniz” konulu kişisel sunum
5 Kendini tanıma Teknoloji kullanarak “kimsiniz” konulu kişisel sunum
6 Marka stratejisi Marka karşılaştırmaları konulu grup sunumu
7 Yaratıcı takım Metin yazarlığı konulu grup sunumu
8 Reklam araştırmaları Müşteri ilişkileri konulu grup sunumu
9 Yaratıcı Brief Yaratıcı brief konulu kişisel sunum
10 Yaratıcı ilham İlham kaynağı olan kişi konulu kişisel sunum
11 Yaratıcı strateji Reklam kampanyaları konulu kişisel sunum
12 Reklam araştırmaları Tüketici mülakatları konulu grup sunumu
13 Sponsorluk Sosyal sorumluluk projesi konulu grup sunumu
14 Tekrar Haftası


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Gerekli / önerilen tüm okumalar dijital / rezerv ders okumalari paketi şeklinde sağlanacaktır (KHASLearn ve / veya KHAS Bilgi Merkezi'nde mevcuttur)


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 -
Ara Sınavlar 10 80
Proje Sunumları (Öğretim Elemanı tarafından değerlendirilme) 10 10
Proje Sunumları (Akranlar tarafından değerlendirilme) 10 10
Total: 44 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Ara Sınavlar10440
Öğrencilerin Etkin Olduğu Sınıf İçi Çalışmalar133
Proje Raporlarının Sunumu10440
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OC1                    
OC2                    
OC3                    
OC4