Akademik Birim: |
Reklamcılık |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
- - |
Dersin Amacı: |
Bu dersi alan öğrencilerin:
• Reklamın temel kavramlarını anlamaları
• Reklam ajanslarının organizasyon yapısı hakkında temel bilgilere sahip olmaları
• Reklamcılığın pazarlama karması içindeki yerini ve fonksiyonunu anlamaları beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders, reklamcılık stratejisini ve reklamcılıkta uzmanlaşmış alanlara genel bir giriş niteliğindedir. Ders, reklam endüstrisi, işlevleri, reklam ajansının çeşitli bölümleri ve reklamcılık süreci hakkında bilgiler sunar. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Temel reklamcılık bilgisi edinmek
- 2- Reklam ajansları ve ajansların organizasyon yapısı hakkında temel bilgilere sahip olmak
- 3- Reklamcılığın süreçlerini anlamak
- 4- bu alanın çevirisi henüz girilmemiş.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders 3 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Başarılı Sunum Becerileri 2. Reklamcılık için Sunumlar Modüller içinde analiz edilecek kavramın gerekliliğini ortaya koyan bir giriş ile başlar. Daha sonra öğrencilerden gözlemlerini sunmaları ve bilgiyi içselleştirmek için kavramla sunumlar yapmaları istenir. Yarıyıl içi sunumları % 80 olarak değerlendirilirken, proje sunumlarının % 10 hoca tarafından % 10 akranlar tarafından değerlendirilir. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Oryantasyon haftası (Giriş ve ders planı) |
|
2 |
Sunumlarda hikayeleştirme |
Okuma ödevi |
3 |
Sunum tasarımı |
Okuma ödevi |
4 |
Kendini tanıma |
Teknoloji kullanmadan “kimsiniz” konulu kişisel sunum |
5 |
Kendini tanıma |
Teknoloji kullanarak “kimsiniz” konulu kişisel sunum |
6 |
Marka stratejisi |
Marka karşılaştırmaları konulu grup sunumu |
7 |
Yaratıcı takım |
Metin yazarlığı konulu grup sunumu |
8 |
Reklam araştırmaları |
Müşteri ilişkileri konulu grup sunumu |
9 |
Yaratıcı Brief |
Yaratıcı brief konulu kişisel sunum |
10 |
Yaratıcı ilham |
İlham kaynağı olan kişi konulu kişisel sunum |
11 |
Yaratıcı strateji |
Reklam kampanyaları konulu kişisel sunum |
12 |
Reklam araştırmaları |
Tüketici mülakatları konulu grup sunumu |
13 |
Sponsorluk |
Sosyal sorumluluk projesi konulu grup sunumu |
14 |
Tekrar Haftası |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek