DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Reklam Teorileri ADV 209 Güz 03+00+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: Reklamcılık
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Temel reklamcılık teorilerini ve modellerini anlamak ve açıklaması
- Reklamcılığın tüketici davranışı ve toplum üzerindeki etkisini analiz etmesi
- Reklam stratejilerini ve kampanyalarını değerlendirirken eleştirel düşünme becerilerini geliştirmesi
- Teorik kavramları etkili reklam kampanyalarının oluşturulmasına ve eleştirisine uygulaması beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Temel reklamcılık teorilerini ve modellerini anlamak ve açıklaması
- Reklamcılığın tüketici davranışı ve toplum üzerindeki etkisini analiz etmesi
- Reklam stratejilerini ve kampanyalarını değerlendirirken eleştirel düşünme becerilerini geliştirmesi
- Teorik kavramları etkili reklam kampanyalarının oluşturulmasına ve eleştirisine uygulaması beklenmektedir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Çeşitli reklam kuram ve modellerini açıklayabilme ve bunlar arasında ayrım yapabilme becerisi edinmek
  • 2- Kuramsal çerçeveleri kullanarak reklam stratejilerinin etkinliğini analiz edebilmek.
  • 3- Reklam teorilerini reklam kampanyalarının geliştirilmesine uygulayabilmek.
  • 4- Reklamcılık konularında araştırma yapabilme ve bulguları etkili bir şekilde sunabilmek.
  • 5- Reklamcılığın sosyal ve etik sonuçlarını eleştirel olarak değerlendirebilmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Kurs 3 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar 1. Reklamcılığa Bakış Açıları ve Reklam Teorisi 2. İzleyici ve Hedef Kitle 3. Reklam Teorilerinin Geleceği. Dersler bir konferans şeklinde olacak ve daha sonra dersler derinlemesine tartışmalar ve / veya grup sunumları ve ardından tartışma biçiminde olacaktır. Genel olarak, sunumlar E ve sınıf alıştırmaları E olarak notlandırılacaktır. Genel notun geri kalan 'u sınıf içi tartışmalara katılımla karşılanacaktır. Projeler, teori ve ilgili materyallerin sunumundan oluşmaktadır.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Oryantasyon Haftası (Tanıtım ve kurs planı)
2 Reklam Teorisi ne anlama geliyor? Ders Okumaları
3 Duygu Teorileri Ders Okumaları
4 Pazarlama İletişiminde Etki Ders Okumaları
5 Uluslararası Reklamcılık Ders Okumaları, ve sunuş
6 Reklamcılıkta kültür nasıl işler? Ders Okumaları
7 Yaratıcı Teori Ders Okumaları
8 Retorik Teorisi Ders Okumaları
9 Siyasal Reklamcılık Ders Okumaları
10 Sosyal Medya ve Reklam Teorisi Ders Okumaları ve sunuş
11 Reklamcılık Teorisini Geliştirmek Ders Okumaları
12 Yersiz Teorilerde Maceralar Ders Okumaları
13 Reklam Teorisinde Etik Ders Okumaları ve sunuş
14 Ders Değerlendirme Haftası


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

-


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Proje 3 45
Derse Özgü Staj 3 45
Total: 20 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Uygulama11111
Proje31236
Sunum/Jüriye Hazırlık31236
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OC1                          
OC2                          
OC3                          
OC4                          
OC5