DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Araştırma Tasarımı ADV 205 Güz 03+00+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Asker KARTARI
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Araştırma tasarımı ilkelerinin temellerini anlaması
• Nicel ve nitel verileri toplaması
• Verileri analiz etmesi ve araştırma bulgularını sunması
• Bütün bir araştırma sürecini baştan sonra yürütmesi beklenmektedir
Dersin İçeriği: Bu ders, öğrencilere bir araştırma fikri bulma, veri toplama, veri analizi ve raporlama konularında uygulamalı bir proje sunarak araştırma süreçlerinin genel bir anlayışını sağlar.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Araştırma tasarımının temellerini öğrenme yeteneği
  • 2- Sosyal problemlere 'araştırmaya dayalı bir anlayış' geliştirme yeteneği.
  • 3- Saha çalışmasından önce ilgili araştırma yöntemlerini oluşturma aşamalarını kavrayabilme.
  • 4- Saha çalışmasında başarılı verilerin nasıl elde edileceğini anlama, toplanan verilerle bilgi hazırlama ve sunma becerisi kazanma.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Bu ders üç fazdan oluşmaktadır: Faz (I): Araştırma Fikrinin Geliştirilmesi Faz (II): Araştırma tasarımı ve yöntemi bulma Faz (III): Araştırma Yürütme Fazlar genellikle analizin ve araştırmanın gerekliliğini ortaya koyan bir girişle başlar. Daha sonra, öğrencilerden araştırma fikirlerini sunmaları ve konuları için bir araştırma tasarımı geliştirmeleri istenir. Böylece bilgiyi içselleştirmeleri sağlanır. Yazılı ve sözlü proje sunumları ders notunun`'ını oluşturur. Sınıf dışı saha raporları, ders mezunlarının'unu oluşturmaktadır. Toplam ders notunun kalan 0'u projenin final raporu ile belirlenir.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Oryantasyon Haftası Dersin Tanıtımı
2 Araştırma modelleri ve yöntemlerine temel bir bakış Konu anlatımı Örnek gösterimi Sınıf içi tartışmalar
3 Araştırma konusu bulma Konu anlatımı Örnek gösterimi Sınıf içi tartışmalar
4 Araştırmanın amacını belirleme Konu anlatımı Örnek gösterimi Sınıf içi tartışmalar
5 Literatür Taraması Konu anlatımı Örnek gösterimi Sınıf içi tartışmalar
6 Kavramsal çerçeve ve araştırma yöntemi Konu anlatımı Örnek gösterimi Sınıf içi tartışmalar
7 Araştırma Soruları Konu anlatımı Örnek gösterimi Sınıf içi tartışmalar
8 Nihai Araştırma Tasarısı Konu anlatımı Örnek gösterimi Sınıf içi tartışmalar
9 Saha çalışması Sunular
10 Veri toplama Sunular Sınıf içi tartışmalar
11 Veri analizi Rapor yazımı
12 Raporlama Rapor yazımı
13 Final Sunumları Haftası Proje raporlarının sunumu
14 Dersin gözden geçirilmesi


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

• Keith F. Punch (2005). Introduction to Social Research–Quantitative & Qualitative Approaches. London: Sage
• O’ Leary, Zina (2017). The Essential Guide to Doing Research. London: Sage
• Flick, Uwe. (2015) Introducing Research Methodology: A Beginner's Guide to Doing a Research Project London: Sage


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 -
Arazi Çalışması 1 10
Proje 1 30
Sunum/Jüri 1 30
Final Sınavı 1 30
Total: 18 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14456
Arazi Çalışması11414
Proje15050
Sunum/Jüriye Hazırlık31030
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OC1                          
OC2                          
OC3                          
OC4