DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Tüketim Kültürü ADV 210 Güz 02+02+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Perrin ÖGÜN EMRE
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Tüketici/tüketim kültürü ve tüketici araştırmalarının temel kavramlarını anlaması
• Tüketim kültürü teorisi çerçevesinde tüketici, pazar sistemi, bireysel ve kitlesel tüketim ve sonuçları konusunda bilgi sahibi olması
• Tüketim kültürünün reklamcılık teorisi ve pratiğindeki yansımalarını görmesi ve bu yansımaların toplum üzerindeki etkisini anlaması beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders, pazara yönelik çeşitli eleştiriler, kapitalist düzendeki tüketim pratikleri, gündelik yaşamda kapitalist düzen ve kimlik karşılaşması, altkültür grupları ve sistemle ilişkileri ve Pazar-tüketici politikalarına yönelik içerikleri kapsamaktadır.
Dersi tamamlayan öğrenci, reklam ve pazarlama literatüründe yer alan ilgili kavramsal referanslarla tüketim ve reklamcılık kavramlarının nasıl ele alındığına dair bir bakış geliştirmiş olur.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Tüketim kavramını ve tüketim kültürü kavramlarını değişik yönlerden anlamak ve bu kavramlara eleştirel bakış açıları getirebilmek.
  • 2- Tüketim kavramının değişik disiplinlerde nasıl ele alındığı ve eleştirilerin ne olduğu hakkında bilgi sahibi olmak.
  • 3- Pazar sistemi ve tüketim kültürü ile ilgili bilgileri kullanarak hem bu ilişkinin eleştirisini yapabilmek hem de reklamcılık ve pazarlamadaki uygulama alanlarını anlamak.
  • 4- Tüketim kültürüyle ilgili akademik çıktıları okuyup anlayabilmek ve çıktıları sentezleyerek dönem projesini cevaplayacak şekilde sunum yapabilmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders 3 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Tüketim Kültürü 2. Kimlik ve Tüketim 3. Tüketim Direnişi Dersler kavramsal ve kuramsal bir girişle başlayıp, grup tartışmaları ve sunumlarla devam edecektir. Öğrenci ders öncesi okuması gereken makaleleri okuyarak veya sunuşunu hazırlayarak katılım sağlamalıdır.Ders içi uygulamalar olarak değerlendirilir. Öğrencilerin rapor ve sunuşları toplamda @ üzerinden hesaplanır. ve final projesi raporu (@) üzerinden değerlendirilir


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Oryantasyon haftası (Giriş ve ders planı)
2 Kapitalizm ve Tüketim Kültürü Ders Okumaları
3 İstekler ve İhtiyaçlar Ders Okumaları
4 Metalar, Markalar Ders Okumaları
5 Kültür ve Tüketim Ders Okumaları, raporlama ve sunuş
6 Sosyal Değişimler Ders Okumaları, quiz
7 Moda Söylemi Ders Okumaları, Vaka Analizleri
8 Alt Kültür Tüketimi Ders Okumaları, Vaka Analizleri
9 Marka Toplulukları Ders Okumaları rapor ve sunuş
10 Küreselleşme ve Tüketim Ders Okumaları
11 Tüketici Direniş Stratejileri Ders Okumaları
12 Alternatif Tüketim Yolları Ders Okumaları
13 Reklam ve Pazarlama Etik Ders Okumaları, raporlama ve sunuş
14 Tekrar Ders okumaları


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Lury, Celia (2011) Introduction: What is consumer culture?
Taylor & Tilford ‘’Why Consumption Matters’’ (Ch27 from Schor and Holt)
Thomas “Advertising as Cultural Criticism: Bill Bernbach versus the Mass Society” (Ch22 from Schor and Holt)
Culture and Consumer Behavior (Ch4 from Solomon et al.)
Ewen, Stuart (1976) Advertising and the Social Roots of the Consumer Culture
Hebdige, Dick (1979) Subculture: The Meaning of Style, in The Subcultures Reader (1997), Routledge: London, pp.130-142.
Schouten, John W. and James H. McAlexander (1995), “Subcultures of Consumption: An Ethnography of the New Bikers,” Journal of Consumer Research, Vol. 22 (June), 43-61.
Muñiz, Albert and Thomas C. O’Guinn (2000), “Brand Communities,” Journal of Consumer Research, 2o7 (March), 412-432.


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 12 -
Laboratuvar 2 20
Proje 1 20
Final Sınavı 1 40
Ara Sınavlar 1 10
Proje Sunumları (Öğretim Elemanı tarafından değerlendirilme) 1 5
Proje Sunumları (Akranlar tarafından değerlendirilme) 1 5
Total: 19 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar12828
Final Sınavı12020
Öğretim Elemanlarının Etkin Olduğu Sınıf İçi Çalışmalar12112
Öğrencilerin Etkin Olduğu Sınıf İçi Çalışmalar12224
Öğrencilerin Etkin olduğu Sınıf Dışı Çalışmalar12336
Proje Raporlarının Sunumu13030
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OC1                          
OC2                          
OC3                          
OC4