DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Tüketim Kültürü ADV 210 Bahar 02+02+00 Zorunlu 3 5
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Perrin ÖGÜN EMRE
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Tüketici/tüketim kültürü ve tüketici araştırmalarının temel kavramlarını anlaması
• Tüketim kültürü teorisi çerçevesinde tüketici, pazar sistemi, bireysel ve kitlesel tüketim ve sonuçları konusunda bilgi sahibi olması
• Tüketim kültürünün reklamcılık teorisi ve pratiğindeki yansımalarını görmesi ve bu yansımaların toplum üzerindeki etkisini anlaması beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders, pazara yönelik çeşitli eleştiriler, kapitalist düzendeki tüketim pratikleri, gündelik yaşamda kapitalist düzen ve kimlik karşılaşması, altkültür grupları ve sistemle ilişkileri ve Pazar-tüketici politikalarına yönelik içerikleri kapsamaktadır.
Dersi tamamlayan öğrenci, reklam ve pazarlama literatüründe yer alan ilgili kavramsal referanslarla tüketim ve reklamcılık kavramlarının nasıl ele alındığına dair bir bakış geliştirmiş olur.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
    Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders 3 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Tüketim Kültürü 2. Kimlik ve Tüketim 3. Tüketim Direnişi Dersler kavramsal ve kuramsal bir girişle başlayıp, grup tartışmaları ve sunumlarla devam edecektir. Öğrenci ders öncesi okuması gereken makaleleri okuyarak veya sunuşunu hazırlayarak katılım sağlamalıdır.Ders içi uygulamalar olarak değerlendirilir. Öğrencilerin rapor ve sunuşları toplamda @ üzerinden hesaplanır. ve final projesi raporu (@) üzerinden değerlendirilir


    HAFTALIK PROGRAM

    HaftaKonularÖn Hazırlık


    ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

    Lury, Celia (2011) Introduction: What is consumer culture?
    Taylor & Tilford ‘’Why Consumption Matters’’ (Ch27 from Schor and Holt)
    Thomas “Advertising as Cultural Criticism: Bill Bernbach versus the Mass Society” (Ch22 from Schor and Holt)
    Culture and Consumer Behavior (Ch4 from Solomon et al.)
    Ewen, Stuart (1976) Advertising and the Social Roots of the Consumer Culture
    Hebdige, Dick (1979) Subculture: The Meaning of Style, in The Subcultures Reader (1997), Routledge: London, pp.130-142.
    Schouten, John W. and James H. McAlexander (1995), “Subcultures of Consumption: An Ethnography of the New Bikers,” Journal of Consumer Research, Vol. 22 (June), 43-61.
    Muñiz, Albert and Thomas C. O’Guinn (2000), “Brand Communities,” Journal of Consumer Research, 2o7 (March), 412-432.


    DİĞER KAYNAKLAR



    DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

    Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
    Total: 0 0


    İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

    EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
    Toplam İş Yükü (saat):0


    PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

    # PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10