| Akademik Birim: | 
    Radyo Televizyon ve Sinema | 
  
  
    | Öğrenim Türü: | 
    Örgün Eğitim | 
  
  
    | Ön Koşullar | 
    Yok | 
  
  
    | Öğrenim Dili: | 
    İngilizce | 
  
  
    | Dersin Düzeyi: | 
    Lisans | 
  
  
    | Dersin Koordinatörü: | 
    
        - -             | 
  
	
  
    | Dersin Amacı: | 
    Bu dersi alan öğrencilerin: 
1. Görsel-işitsel yetilerini geliştirmeleri 
2. Filmleri üretim ve tüketim üzerinden analiz edebilmeleri 
3. Geleneksel konvansiyonları irdeleyerek bir “filmin” nasıl olabileceğini tartışmaları 
4. Çeşitli görsel-işitsel materyalleri inceleyerek, dört yıllık öğrenimleri boyunca analiz ve üretim sağlamaları beklenmektedir. | 
  
  
    | Dersin İçeriği: | 
    Bu ders, sessiz film döneminden 2. Dünya Savaşı zamanındaki film üretimine sosyo-politik, ekonomik ve kültürel yapıyı da göz önüne alarak çeşitli akımları ve film türlerini incelemeyi kapsar. Dersler film gösterimleriyle desteklenmektedir. | 
  
  
    | Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): | 
     - 1- Görsel-işitsel yetilerini geliştirmeleri
 - 2- Filmleri üretim ve tüketim üzerinden analiz edebilmeleri
 - 3- Geleneksel konvansiyonları irdeleyerek bir “filmin” nasıl olabileceğini tartışmaları
 - 4- Çeşitli görsel-işitsel materyalleri inceleyerek, dört yıllık öğrenimleri boyunca analiz ve üretim sağlamaları beklenmektedir.
 
  | 
  
    
    | Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | 
    Dersler | 
  
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
	| 1 | 
    Giriş | 
    Yok | 
    
	| 2 | 
    Sessiz Ekran | 
    Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi | 
    
	| 3 | 
    Anlatısal Hikâye 1 | 
    Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi | 
    
	| 4 | 
    Anlatısal Hikâye 2 | 
    Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi | 
    
	| 5 | 
    Anlatısal Hikâye 3 | 
    Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi | 
    
	| 6 | 
    Anlatısal Hikâye 4 | 
    Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi | 
    
	| 7 | 
    Sahte Belgesel | 
    Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi | 
    
	| 8 | 
    Belgesel 1 | 
    Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi | 
    
	| 9 | 
    Belgesel 2 | 
    Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi | 
    
	| 10 | 
    Animasyon 1 | 
    Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi | 
    
	| 11 | 
    Animasyon 2 | 
    Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi | 
    
	| 12 | 
    Avangard Sinema | 
    Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi | 
    
	| 13 | 
    Video Sanatı | 
    Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi | 
    
	| 14 | 
    Transmedya Anlatıları | 
    Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi | 
    
     Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
	
	
	
		PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
		
		
| # | 
PY1 | 
PY2 | 
PY3 | 
PY4 | 
PY5 | 
PY6 | 
PY7 | 
PY8 | 
PY9 | 
PY10 | 
PY11 | 
| OC1 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC2 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC3 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC4 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
		
		
		    Katkı Düzeyi:  1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek