DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Sinema Tarihi II RTC 104 Bahar 02+02+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: Radyo, Televizyon ve Sinema
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin;
• Film ve kültürel tarihe karşı farkındalıklarının artması
• Filmleri tarihsel üretim ve tüketimleri bağlamlarında ikâme edebilmesi
• Stile ve anlatıma dair film konvansiyonlarının gelişimini çevreleyen konu ve argümanları inceleyebilmesi
• Düzenli devamlılık ve seminerlere katılım yoluyla II.Dünya Savaşı’ndan günümüze dünya tarihine dair bir perspektif kurabilmesi beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu araştırma dersi, farklı akım ve üslupların sosyo-politik, ekonomik ve kültürel arka planlarını hesaba katarak, Sessiz Sinema’dan II. Dünya Savaşı’na kadarki periyodu kapsayacaktır.
Dersler film gösterimleriyle desteklenecektir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Film ve kültürel tarih pratiğine dair bir farkındalık gösterecek
  • 2- Filmleri tarihsel üretim ve tüketim bağlamlarına yerleştirip analiz edebilecek
  • 3- Klasik, biçimsel ve anlatısal konvansiyonları betimleyip ifade edebilecek
  • 4- Dersin kapsadığı anahtar temalara, filmlere, kaynaklara ve tarihsel olaylara dair bilgisini gösterebilecek.
  • 5- Film tarihinin farklı dönemleri arasında biçimsel bağlar kurma becerisi gösterebilecektir.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders Anlatımlı


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 SAVAŞ SONRASI AMERİKAN SİNEMASI, 1946-1960 Yok
2 SAVAŞ SONRASI AVRUPA SİNEMASI: YENİGERÇEKÇİLİK VE BAĞLAMI, 1945-1959 Ders materyallerini okuma ve gereken filmleri izleme
3 SAVAŞ SONRASI AVRUPA SİNEMASI: FRANSA, İSKANDİNAVYA VE BRİTANYA 1945-1959 Ders materyallerini okuma ve gereken filmleri izleme
4 BATININ ÖTESİNDE SAVAŞ SONRASI SİNEMA, 1945-1959 Ders materyallerini okuma ve gereken filmleri izleme
5 SANAT SİNEMASI VE AUTEUR DÜŞÜNCESİ Ders materyallerini okuma ve gereken filmleri izleme
6 YENİ DALGALAR VE GENÇ SİNEMA, 1958-1967 Ders materyallerini okuma ve gereken filmleri izleme
7 SAVAŞ SONRASI BELGESEL VE DENEYSEL SİNEMA, 1945-1960’LARIN ORTALARI Ders materyallerini okuma ve gereken filmleri izleme
8 HOLYYWOOD’UN DÜŞÜŞÜ VE YÜKSELİŞİ, 1960-1980 Ders materyallerini okuma ve gereken filmleri izleme
9 1960 VE 1970’LERİN ELEŞTİREL POLİTİK SİNEMASI Ders materyallerini okuma ve gereken filmleri izleme
10 GEÇ 1960’LARDAN SONRA BELGESEL VE DENEYSEL SİNEMA Ders materyallerini okuma ve gereken filmleri izleme
11 YENİ SİNEMALAR YENİ GELİŞMELER: 1970’LERDEN BERİ AVRUPA VE SSCB Ders materyallerini okuma ve gereken filmleri izleme
12 1970 SONRASI LATİN AMERİKA, ASYA, PASİFİK VE AFRİKA’DA YENİ SİNEMA Ders materyallerini okuma ve gereken filmleri izleme
13 AMERİKAN SİNEMASI VE EĞLENCE EKONOMİSİ: 1980’LER VE SONRASI Ders materyallerini okuma ve gereken filmleri izleme
14 GLOBAL BİR FİLM KÜLTÜRÜNE DOĞRU Ders materyallerini okuma ve gereken filmleri izleme


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

David Bordwell, Kristin Thompson. Film History: An Introduction, Second Edition. Boston: McGraw-Hill, 2003.


DİĞER KAYNAKLAR

David. A Cook History of Narrative Film. New York: W.W. Norton, 1996.
Jack Ellis. A History of Film. Boston: Allyn and Bacon, 1995.
Geoffrey Nowell-Smith. The Oxford History of World Cinema. Oxford, New York: Oxford University Press, 1996.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Ödev 2 20
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 7 30
Final Sınavı 1 40
Total: 24 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14456
Ödev2510
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler8324
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar7214
Final Sınavı12121
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OC1                      
OC2                      
OC3                      
OC4                      
OC5