| Akademik Birim: | 
    Radyo, Televizyon ve Sinema | 
  
  
    | Öğrenim Türü: | 
    Örgün Eğitim | 
  
  
    | Ön Koşullar | 
    Yok | 
  
  
    | Öğrenim Dili: | 
    İngilizce | 
  
  
    | Dersin Düzeyi: | 
    Lisans | 
  
  
    | Dersin Koordinatörü: | 
    
        - -             | 
  
	
  
    | Dersin Amacı: | 
    Bu dersi alan öğrencilerin; 
• Film ve kültürel tarihe karşı farkındalıklarının artması 
• Filmleri tarihsel üretim ve tüketimleri bağlamlarında ikâme edebilmesi 
• Stile ve anlatıma dair film konvansiyonlarının gelişimini çevreleyen konu ve argümanları inceleyebilmesi 
• Düzenli devamlılık ve seminerlere katılım yoluyla II.Dünya Savaşı’ndan günümüze dünya tarihine dair bir perspektif kurabilmesi beklenmektedir. | 
  
  
    | Dersin İçeriği: | 
    Bu araştırma dersi, farklı akım ve üslupların sosyo-politik, ekonomik ve kültürel arka planlarını hesaba katarak, Sessiz Sinema’dan II. Dünya Savaşı’na kadarki periyodu kapsayacaktır. 
Dersler film gösterimleriyle desteklenecektir. | 
  
  
    | Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): | 
     - 1- Film ve kültürel tarih pratiğine dair bir farkındalık gösterecek
 - 2- Filmleri tarihsel üretim ve tüketim bağlamlarına yerleştirip analiz edebilecek
 - 3- Klasik, biçimsel ve anlatısal konvansiyonları betimleyip ifade edebilecek
 - 4- Dersin kapsadığı anahtar temalara, filmlere, kaynaklara ve tarihsel olaylara dair bilgisini gösterebilecek.
 - 5- Film tarihinin farklı dönemleri arasında biçimsel bağlar kurma becerisi gösterebilecektir.
 
  | 
  
    
    | Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | 
    Ders Anlatımlı | 
  
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
	| 1 | 
    SAVAŞ SONRASI AMERİKAN SİNEMASI, 1946-1960 | 
    Yok | 
    
	| 2 | 
    SAVAŞ SONRASI AVRUPA SİNEMASI: YENİGERÇEKÇİLİK VE BAĞLAMI, 1945-1959 | 
    Ders materyallerini okuma ve gereken filmleri izleme | 
    
	| 3 | 
    SAVAŞ SONRASI AVRUPA SİNEMASI: FRANSA, İSKANDİNAVYA VE BRİTANYA 1945-1959 | 
    Ders materyallerini okuma ve gereken filmleri izleme | 
    
	| 4 | 
    BATININ ÖTESİNDE SAVAŞ SONRASI SİNEMA, 1945-1959 | 
    Ders materyallerini okuma ve gereken filmleri izleme | 
    
	| 5 | 
    SANAT SİNEMASI VE AUTEUR DÜŞÜNCESİ | 
    Ders materyallerini okuma ve gereken filmleri izleme | 
    
	| 6 | 
    YENİ DALGALAR VE GENÇ SİNEMA, 1958-1967 | 
    Ders materyallerini okuma ve gereken filmleri izleme | 
    
	| 7 | 
    SAVAŞ SONRASI BELGESEL VE DENEYSEL SİNEMA, 1945-1960’LARIN ORTALARI | 
    Ders materyallerini okuma ve gereken filmleri izleme | 
    
	| 8 | 
    HOLYYWOOD’UN DÜŞÜŞÜ VE YÜKSELİŞİ, 1960-1980 | 
    Ders materyallerini okuma ve gereken filmleri izleme | 
    
	| 9 | 
    1960 VE 1970’LERİN ELEŞTİREL POLİTİK SİNEMASI | 
    Ders materyallerini okuma ve gereken filmleri izleme | 
    
	| 10 | 
    GEÇ 1960’LARDAN SONRA BELGESEL VE DENEYSEL SİNEMA | 
    Ders materyallerini okuma ve gereken filmleri izleme | 
    
	| 11 | 
    YENİ SİNEMALAR YENİ GELİŞMELER: 1970’LERDEN BERİ AVRUPA VE SSCB | 
    Ders materyallerini okuma ve gereken filmleri izleme | 
    
	| 12 | 
    1970 SONRASI LATİN AMERİKA, ASYA, PASİFİK VE AFRİKA’DA YENİ SİNEMA | 
    Ders materyallerini okuma ve gereken filmleri izleme | 
    
	| 13 | 
    AMERİKAN SİNEMASI VE EĞLENCE EKONOMİSİ: 1980’LER VE SONRASI | 
    Ders materyallerini okuma ve gereken filmleri izleme | 
    
	| 14 | 
    GLOBAL BİR FİLM KÜLTÜRÜNE DOĞRU | 
    Ders materyallerini okuma ve gereken filmleri izleme | 
    
     Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
	
	
	
		PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
		
		
| # | 
PY1 | 
PY2 | 
PY3 | 
PY4 | 
PY5 | 
PY6 | 
PY7 | 
PY8 | 
PY9 | 
PY10 | 
PY11 | 
| OC1 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC2 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC3 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC4 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC5 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
		
		
		    Katkı Düzeyi:  1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek