| Akademik Birim: |
Radyo, Televizyon ve Sinema |
| Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
| Ön Koşullar |
Yok |
| Öğrenim Dili: |
İngilizce |
| Dersin Düzeyi: |
Lisans |
| Dersin Koordinatörü: |
- - |
| Dersin Amacı: |
Bu dersi alan öğrencilerin;
• Film ve kültürel tarihe karşı farkındalıklarının artması
• Filmleri tarihsel üretim ve tüketimleri bağlamlarında ikâme edebilmesi
• Stile ve anlatıma dair film konvansiyonlarının gelişimini çevreleyen konu ve argümanları inceleyebilmesi
• Düzenli devamlılık ve seminerlere katılım yoluyla II.Dünya Savaşı’ndan günümüze dünya tarihine dair bir perspektif kurabilmesi beklenmektedir. |
| Dersin İçeriği: |
Bu araştırma dersi, farklı akım ve üslupların sosyo-politik, ekonomik ve kültürel arka planlarını hesaba katarak, Sessiz Sinema’dan II. Dünya Savaşı’na kadarki periyodu kapsayacaktır.
Dersler film gösterimleriyle desteklenecektir. |
| Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Film ve kültürel tarih pratiğine dair bir farkındalık gösterecek
- 2- Filmleri tarihsel üretim ve tüketim bağlamlarına yerleştirip analiz edebilecek
- 3- Klasik, biçimsel ve anlatısal konvansiyonları betimleyip ifade edebilecek
- 4- Dersin kapsadığı anahtar temalara, filmlere, kaynaklara ve tarihsel olaylara dair bilgisini gösterebilecek.
- 5- Film tarihinin farklı dönemleri arasında biçimsel bağlar kurma becerisi gösterebilecektir.
|
| Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders Anlatımlı |
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 |
SAVAŞ SONRASI AMERİKAN SİNEMASI, 1946-1960 |
Yok |
| 2 |
SAVAŞ SONRASI AVRUPA SİNEMASI: YENİGERÇEKÇİLİK VE BAĞLAMI, 1945-1959 |
Ders materyallerini okuma ve gereken filmleri izleme |
| 3 |
SAVAŞ SONRASI AVRUPA SİNEMASI: FRANSA, İSKANDİNAVYA VE BRİTANYA 1945-1959 |
Ders materyallerini okuma ve gereken filmleri izleme |
| 4 |
BATININ ÖTESİNDE SAVAŞ SONRASI SİNEMA, 1945-1959 |
Ders materyallerini okuma ve gereken filmleri izleme |
| 5 |
SANAT SİNEMASI VE AUTEUR DÜŞÜNCESİ |
Ders materyallerini okuma ve gereken filmleri izleme |
| 6 |
YENİ DALGALAR VE GENÇ SİNEMA, 1958-1967 |
Ders materyallerini okuma ve gereken filmleri izleme |
| 7 |
SAVAŞ SONRASI BELGESEL VE DENEYSEL SİNEMA, 1945-1960’LARIN ORTALARI |
Ders materyallerini okuma ve gereken filmleri izleme |
| 8 |
HOLYYWOOD’UN DÜŞÜŞÜ VE YÜKSELİŞİ, 1960-1980 |
Ders materyallerini okuma ve gereken filmleri izleme |
| 9 |
1960 VE 1970’LERİN ELEŞTİREL POLİTİK SİNEMASI |
Ders materyallerini okuma ve gereken filmleri izleme |
| 10 |
GEÇ 1960’LARDAN SONRA BELGESEL VE DENEYSEL SİNEMA |
Ders materyallerini okuma ve gereken filmleri izleme |
| 11 |
YENİ SİNEMALAR YENİ GELİŞMELER: 1970’LERDEN BERİ AVRUPA VE SSCB |
Ders materyallerini okuma ve gereken filmleri izleme |
| 12 |
1970 SONRASI LATİN AMERİKA, ASYA, PASİFİK VE AFRİKA’DA YENİ SİNEMA |
Ders materyallerini okuma ve gereken filmleri izleme |
| 13 |
AMERİKAN SİNEMASI VE EĞLENCE EKONOMİSİ: 1980’LER VE SONRASI |
Ders materyallerini okuma ve gereken filmleri izleme |
| 14 |
GLOBAL BİR FİLM KÜLTÜRÜNE DOĞRU |
Ders materyallerini okuma ve gereken filmleri izleme |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
| # |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
| OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek