| Akademik Birim: | 
    Radyo, Televizyon ve Sinema | 
  
  
    | Öğrenim Türü: | 
    Örgün Eğitim | 
  
  
    | Ön Koşullar | 
    Yok | 
  
  
    | Öğrenim Dili: | 
    İngilizce | 
  
  
    | Dersin Düzeyi: | 
    Lisans | 
  
  
    | Dersin Koordinatörü: | 
    
        - -             | 
  
	
  
    | Dersin Amacı: | 
    Bu dersi alan öğrencilerin; 
• Film ve kültürel tarihe karşı farkındalıklarının artması 
• Filmleri tarihsel üretim ve tüketimleri bağlamlarında ikâme edebilmesi 
• Stile ve anlatıma dair film konvansiyonlarının gelişimini çevreleyen konu ve argümanlarıinceleyebilmesi 
Düzenli devamlılık ve seminerlere katılım yoluyla II.Dünya Savaşı’ndan günümüze dünyatarihine dair bir perspektif kurabilmesi beklenmektedir. | 
  
  
    | Dersin İçeriği: | 
    Bu araştırma dersi, farklı akım ve üslupların sosyo-politik, ekonomik ve kültürel arkaplanlarını hesaba katarak, Sessiz Sinema’dan II. Dünya Savaşı’na kadarki periyodu kapsayacaktır. 
Dersler film gösterimleriyle desteklenecektir. | 
  
  
    | Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): | 
     - 1- Film ve kültürel tarih pratiğine dair bir farkındalık gösterecek
 - 2- Filmleri tarihsel üretim ve tüketim bağlamlarına yerleştirip analiz edebilecek
 - 3- Klasik, biçimsel ve anlatısal konvansiyonları betimleyip ifade edebilecek
 - 4- Dersin kapsadığı anahtar temalara, filmlere, kaynaklara ve tarihsel olaylara dair bilgisini gösterebilecek
 - 5- Film tarihinin farklı dönemleri arasında biçimsel bağlar kurma becerisi gösterebilecektir.
 
  | 
  
    
    | Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | 
    Ders Anlatımlı | 
  
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
	| 1 | 
    GİRİŞ: FİLM TARİHİ NEDİR? | 
    Yok | 
    
	| 2 | 
    SİNEMANIN İCADI VE İLK YILLARI, 1880’LER-1904 | 
    Ders materyallerini okuma ve gereken filmleri izleme | 
    
	| 3 | 
    SİNEMANIN ULUSLARARASI GENİŞLEMESİ, 1905-1912 | 
    Ders materyallerini okuma ve gereken filmleri izleme | 
    
	| 4 | 
    ULUSAL SİNEMA, HOLLYWOOD KLASİZMİ VE I. DÜNYA SAVAŞI, 1905-1919 | 
    Ders materyallerini okuma ve gereken filmleri izleme | 
    
	| 5 | 
    1920’LERDE FRANSA | 
    Ders materyallerini okuma ve gereken filmleri izleme | 
    
	| 6 | 
    1920’LERDE ALMANYA | 
    Ders materyallerini okuma ve gereken filmleri izleme | 
    
	| 7 | 
    1920’LERDE SOVYET SİNEMASI | 
    Ders materyallerini okuma ve gereken filmleri izleme | 
    
	| 8 | 
    HOLYYWOOD’DA GEÇ SESSİZ DÖNEM, 1920-1928 | 
    Ders materyallerini okuma ve gereken filmleri izleme | 
    
	| 9 | 
    SESİN GELİŞİ | 
    Ders materyallerini okuma ve gereken filmleri izleme | 
    
	| 10 | 
    HOLLYWOOD STÜDYO SİSTEMİ, 1930-1945 | 
    Ders materyallerini okuma ve gereken filmleri izleme | 
    
	| 11 | 
    DİĞER STÜDYO SİSTEMLERİ | 
    Ders materyallerini okuma ve gereken filmleri izleme | 
    
	| 12 | 
    SİNEMA VE DEVLET: SSCB, ALMANYA VE İTALYA, 1930-1945 | 
    Ders materyallerini okuma ve gereken filmleri izleme | 
    
	| 13 | 
    FRANSA: ŞİİRSEL GERÇEKÇİLİK, HALK CEPHESİ VE İŞGAL, 1930-1945 | 
    Ders materyallerini okuma ve gereken filmleri izleme | 
    
	| 14 | 
    SOLCU BELGESEL VE DENEYSEL SİNEMA | 
    Ders materyallerini okuma ve gereken filmleri izleme | 
    
     Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
	
	
	
		PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
		
		
| # | 
PY1 | 
PY2 | 
PY3 | 
PY4 | 
PY5 | 
PY6 | 
PY7 | 
PY8 | 
PY9 | 
PY10 | 
PY11 | 
| OC1 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC2 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC3 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC4 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC5 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
		
		
		    Katkı Düzeyi:  1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek