DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Erken Sinema Tarihi RTC 105 Güz 02+02+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: Radyo, Televizyon ve Sinema
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin;
• Film ve kültürel tarihe karşı farkındalıklarının artması
• Filmleri tarihsel üretim ve tüketimleri bağlamlarında ikâme edebilmesi
• Stile ve anlatıma dair film konvansiyonlarının gelişimini çevreleyen konu ve argümanlarıinceleyebilmesi
Düzenli devamlılık ve seminerlere katılım yoluyla II.Dünya Savaşı’ndan günümüze dünyatarihine dair bir perspektif kurabilmesi beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu araştırma dersi, farklı akım ve üslupların sosyo-politik, ekonomik ve kültürel arkaplanlarını hesaba katarak, Sessiz Sinema’dan II. Dünya Savaşı’na kadarki periyodu kapsayacaktır.
Dersler film gösterimleriyle desteklenecektir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Film ve kültürel tarih pratiğine dair bir farkındalık gösterecek
  • 2- Filmleri tarihsel üretim ve tüketim bağlamlarına yerleştirip analiz edebilecek
  • 3- Klasik, biçimsel ve anlatısal konvansiyonları betimleyip ifade edebilecek
  • 4- Dersin kapsadığı anahtar temalara, filmlere, kaynaklara ve tarihsel olaylara dair bilgisini gösterebilecek
  • 5- Film tarihinin farklı dönemleri arasında biçimsel bağlar kurma becerisi gösterebilecektir.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders Anlatımlı


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 GİRİŞ: FİLM TARİHİ NEDİR? Yok
2 SİNEMANIN İCADI VE İLK YILLARI, 1880’LER-1904 Ders materyallerini okuma ve gereken filmleri izleme
3 SİNEMANIN ULUSLARARASI GENİŞLEMESİ, 1905-1912 Ders materyallerini okuma ve gereken filmleri izleme
4 ULUSAL SİNEMA, HOLLYWOOD KLASİZMİ VE I. DÜNYA SAVAŞI, 1905-1919 Ders materyallerini okuma ve gereken filmleri izleme
5 1920’LERDE FRANSA Ders materyallerini okuma ve gereken filmleri izleme
6 1920’LERDE ALMANYA Ders materyallerini okuma ve gereken filmleri izleme
7 1920’LERDE SOVYET SİNEMASI Ders materyallerini okuma ve gereken filmleri izleme
8 HOLYYWOOD’DA GEÇ SESSİZ DÖNEM, 1920-1928 Ders materyallerini okuma ve gereken filmleri izleme
9 SESİN GELİŞİ Ders materyallerini okuma ve gereken filmleri izleme
10 HOLLYWOOD STÜDYO SİSTEMİ, 1930-1945 Ders materyallerini okuma ve gereken filmleri izleme
11 DİĞER STÜDYO SİSTEMLERİ Ders materyallerini okuma ve gereken filmleri izleme
12 SİNEMA VE DEVLET: SSCB, ALMANYA VE İTALYA, 1930-1945 Ders materyallerini okuma ve gereken filmleri izleme
13 FRANSA: ŞİİRSEL GERÇEKÇİLİK, HALK CEPHESİ VE İŞGAL, 1930-1945 Ders materyallerini okuma ve gereken filmleri izleme
14 SOLCU BELGESEL VE DENEYSEL SİNEMA Ders materyallerini okuma ve gereken filmleri izleme


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

David Bordwell, Kristin Thompson. Film History: An Introduction, Second Edition. Boston: McGraw-Hill, 2003.


DİĞER KAYNAKLAR

David. A Cook History of Narrative Film. New York: W.W. Norton, 1996.
Jack Ellis. A History of Film. Boston: Allyn and Bacon, 1995.
Geoffrey Nowell-Smith. The Oxford History of World Cinema. Oxford, New York: Oxford University Press, 1996.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Laboratuvar 2 20
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 7 30
Final Sınavı 1 40
Total: 24 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14456
Ödev2510
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler8324
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar7214
Final Sınavı12121
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OC1                          
OC2                          
OC3                          
OC4                          
OC5