DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Tasarımda Temel İlkeler I IND 101 Güz 02+04+00 Seçmeli 4 6
Akademik Birim: Endüstriyel Tasarım
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Ders öğrencilere görsel kompozisyon ve tasarımdaki temel ilke ve kavramları tanıtır. Öğrenciler, görsel iletişim için gerekli olan yaratıcılığı ve problem çözme becerilerini geliştirerek, yapılandırılmış alıştırmalar ve projeler aracılığıyla tasarım öğeleri ve ilkeleri konusunda sağlam bir anlayış geliştireceklerdir.
Dersin İçeriği: Bu ders, çizgi, şekil, form, doku, renk ve mekan dahil olmak üzere tasarımın temel ilkelerini ve unsurlarını kapsar. Uygulamalı alıştırmalar ve projeler aracılığıyla öğrenciler bu kavramları derinlemesine keşfedecek ve bunları çeşitli tasarım zorluklarına uygulayacaklardır. Öğrenci çalışmalarının eleştirileri ve analizleri ile desteklenen görsel kompozisyonda eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerinin geliştirilmesine vurgu yapılır. Ayrıca ders, tasarım konseptleri ve projelerinin görsel, sözlü ve yazılı sunumları yoluyla öğrencilerin iletişim becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Projelerde temel tasarım prensiplerini uygulayabilme.
  • 2- Görsel iletişimi geliştirmek için görsel unsurları ve prensipleri anlayabilme.
  • 3- Tasarım terimlerini etkili bir şekilde kullanarak tasarımları tanımlayabilme ve eleştirebilme.
  • 4- İnsanların çevreleriyle etkileşimini inceleyerek, sosyal ve çevresel etkileri göz önünde bulundurabilme.
  • 5- Tasarımın formunun işlevi nasıl karşıladığını analiz edebilme.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Slaytlarla, görsellerle desteklenen anlatım - Teorik bilgi - Tartışmaya dayalı öğrenme - Proje tabanlı öğrenme


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Giriş
2 Tasarım Unsurları
3 2D ve 3D Kompozisyon Prensipleri
4 Formun Ayrıştırılması
5 Örüntü (Düzen ve Çeşitlilik)
6 Örüntü (Düzen ve Çeşitlilik)
7 Örüntü (Düzen ve Çeşitlilik) 2,D
8 Form, İşlev ve Yapı
9 Form, İşlev ve Yapı
10 Malzeme Araştırması
11 Süreç, Hareket ve Mekanizma
12 Süreç, Hareket ve Mekanizma
13 Süreç, Hareket ve Mekanizma
14 Revizyon Oturumu


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Öğretim elemanının kişisel ders notları ve görsel sunumları.
David A. LAUER, Stephen PENTAK, Design Basics, Cengage Learning; 9th edition, 2015


DİĞER KAYNAKLAR

- Claudia Betti and Teel Sale, Drawing: A Contemporary Approach, Harcourt Brace College Publishers, 1995
- Rudolf Arnheim, Visual Thinking, University of California Press; Second Edition, 2004
- D.K. CHING, Design Drawing, John Wiley & Sons, Inc., 2010
- Lucy Alexander and Timothy Meara, CSM Foundation: Key Lessons in Art and Design, Ilex Press, 2019
- Johannes Itten, Design and Form: Basic Course at the Bauhaus and Later, Wiley, Revised edition, 1975


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 20
Uygulama 7 50
Ödev 7 30
Total: 28 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14684
Uygulama14342
Ödev7428
Toplam İş Yükü (saat):154


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OC1                      
OC2                      
OC3                      
OC4                      
OC5