Akademik Birim: |
Endüstriyel Tasarım |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
- - |
Dersin Amacı: |
Ders öğrencilere görsel kompozisyon ve tasarımdaki temel ilke ve kavramları tanıtır. Öğrenciler, görsel iletişim için gerekli olan yaratıcılığı ve problem çözme becerilerini geliştirerek, yapılandırılmış alıştırmalar ve projeler aracılığıyla tasarım öğeleri ve ilkeleri konusunda sağlam bir anlayış geliştireceklerdir. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders, çizgi, şekil, form, doku, renk ve mekan dahil olmak üzere tasarımın temel ilkelerini ve unsurlarını kapsar. Uygulamalı alıştırmalar ve projeler aracılığıyla öğrenciler bu kavramları derinlemesine keşfedecek ve bunları çeşitli tasarım zorluklarına uygulayacaklardır. Öğrenci çalışmalarının eleştirileri ve analizleri ile desteklenen görsel kompozisyonda eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerinin geliştirilmesine vurgu yapılır. Ayrıca ders, tasarım konseptleri ve projelerinin görsel, sözlü ve yazılı sunumları yoluyla öğrencilerin iletişim becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Projelerde temel tasarım prensiplerini uygulayabilme.
- 2- Görsel iletişimi geliştirmek için görsel unsurları ve prensipleri anlayabilme.
- 3- Tasarım terimlerini etkili bir şekilde kullanarak tasarımları tanımlayabilme ve eleştirebilme.
- 4- İnsanların çevreleriyle etkileşimini inceleyerek, sosyal ve çevresel etkileri göz önünde bulundurabilme.
- 5- Tasarımın formunun işlevi nasıl karşıladığını analiz edebilme.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Slaytlarla, görsellerle desteklenen anlatım - Teorik bilgi - Tartışmaya dayalı öğrenme - Proje tabanlı öğrenme |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Derse Giriş Temel tasarımla ilgili belgesel film – Eleştiriler ve tartışmalar Sınıf içi buz kırıcı etkinlik: 'İsminiz bir kompozisyon olarak' |
|
2 |
Tasarım Öğeleri Sınıf içi çalışma: Çizgilerle keşif |
Okuma: Görsel iletişim teorileri |
3 |
Geometrik Kompozisyonlar Aracılığıyla Tasarım İlkeleri |
Okuma: Gestalt prensipleri, bütünü parçaların toplamından fazladır |
4 |
Biçimin Dekonstrüksiyonu |
Okuma: Görsel gramer, ilişkiler; Çekim, simetri, denge, gruplar, yayılma, yön, konum, mekân-hacim, paralellik, teğet, üst üste gelme |
5 |
Malzeme Keşfi Parça-bütün ilişkisi |
Okuma: Tasarım temelleri; bütünlük, benzerlik ve zıtlık, boyut-renk-şekil-doku, konum, yönelim, baskınlık ve odak noktaları, görsel hiyerarşi |
6 |
Desen (Düzen ve Çeşitlilik) |
Okuma: Formların teori ve pratiği |
7 |
Desen (Düzen ve Çeşitlilik) 2,5D |
Okuma: Desen ve doku |
8 |
2.5D Kompozisyonlar Sınıf içi: Kağıt bant rölyef tasarımı |
Okuma: Şekil ve mekân |
9 |
Biçim, İşlev ve Yapı |
Okuma: Kolaj teknikleri |
10 |
Kolaj Tasarımı, 2D, 3D |
Okuma: Grafik tasarımda biçim ve mekân |
11 |
3D Kompozisyonların Temelleri, Temel Tasarım İlkelerinin 3D Yapılara Uygulanması |
Okuma: Üç boyuta giriş |
12 |
Dinamik Prensibi ve Hareketin Temelleri Kinetik giyilebilir tasarımlar |
Final proje çalışması |
13 |
Final proje çalışması |
Final proje çalışması |
14 |
Kinetik Giyilebilir Tasarım – Eleştiri ve Değerlendirme |
Final proje çalışması |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
- Claudia Betti and Teel Sale, Drawing: A Contemporary Approach, Harcourt Brace College Publishers, 1995
- Rudolf Arnheim, Visual Thinking, University of California Press; Second Edition, 2004
- D.K. CHING, Design Drawing, John Wiley & Sons, Inc., 2010
- Lucy Alexander and Timothy Meara, CSM Foundation: Key Lessons in Art and Design, Ilex Press, 2019
- Johannes Itten, Design and Form: Basic Course at the Bauhaus and Later, Wiley, Revised edition, 1975 |