Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Tasarımda Temel İlkeler I | IND 101 | Güz | 02+04+00 | Zorunlu | 4 | 6 |
Akademik Birim: | Endüstriyel Tasarım |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | - - |
Dersin Amacı: | Ders öğrencilere görsel kompozisyon ve tasarımdaki temel ilke ve kavramları tanıtır. Öğrenciler, görsel iletişim için gerekli olan yaratıcılığı ve problem çözme becerilerini geliştirerek, yapılandırılmış alıştırmalar ve projeler aracılığıyla tasarım öğeleri ve ilkeleri konusunda sağlam bir anlayış geliştireceklerdir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, çizgi, şekil, form, doku, renk ve mekan dahil olmak üzere tasarımın temel ilkelerini ve unsurlarını kapsar. Uygulamalı alıştırmalar ve projeler aracılığıyla öğrenciler bu kavramları derinlemesine keşfedecek ve bunları çeşitli tasarım zorluklarına uygulayacaklardır. Öğrenci çalışmalarının eleştirileri ve analizleri ile desteklenen görsel kompozisyonda eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerinin geliştirilmesine vurgu yapılır. Ayrıca ders, tasarım konseptleri ve projelerinin görsel, sözlü ve yazılı sunumları yoluyla öğrencilerin iletişim becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Slaytlarla, görsellerle desteklenen anlatım - Teorik bilgi - Tartışmaya dayalı öğrenme - Proje tabanlı öğrenme |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Tasarım Unsurları | |
3 | 2D ve 3D Kompozisyon Prensipleri | |
4 | Formun Ayrıştırılması | |
5 | Örüntü (Düzen ve Çeşitlilik) | |
6 | Örüntü (Düzen ve Çeşitlilik) | |
7 | Örüntü (Düzen ve Çeşitlilik) 2,D | |
8 | Form, İşlev ve Yapı | |
9 | Form, İşlev ve Yapı | |
10 | Malzeme Araştırması | |
11 | Süreç, Hareket ve Mekanizma | |
12 | Süreç, Hareket ve Mekanizma | |
13 | Süreç, Hareket ve Mekanizma | |
14 | Revizyon Oturumu |
Öğretim elemanının kişisel ders notları ve görsel sunumları. David A. LAUER, Stephen PENTAK, Design Basics, Cengage Learning; 9th edition, 2015 |
- Claudia Betti and Teel Sale, Drawing: A Contemporary Approach, Harcourt Brace College Publishers, 1995 - Rudolf Arnheim, Visual Thinking, University of California Press; Second Edition, 2004 - D.K. CHING, Design Drawing, John Wiley & Sons, Inc., 2010 - Lucy Alexander and Timothy Meara, CSM Foundation: Key Lessons in Art and Design, Ilex Press, 2019 - Johannes Itten, Design and Form: Basic Course at the Bauhaus and Later, Wiley, Revised edition, 1975 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | 20 |
Uygulama | 7 | 50 |
Ödev | 7 | 30 |
Total: | 28 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 6 | 84 |
Uygulama | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 7 | 4 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat): | 154 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 |
OC1 | 1 | 1 | ||||||||||
OC2 | 3 | 1 | 3 | |||||||||
OC3 | 2 | |||||||||||
OC4 | 1 | 2 | ||||||||||
OC5 | 1 |