Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İnsan Odaklı Tasarım Prensipleri | IND 110 | Bahar | 03+00+00 | Seçmeli | 3 | 6 |
Akademik Birim: | Endüstriyel Tasarım |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | - - |
Dersin Amacı: | İnsan odaklı tasarım (HCD), tasarım süreci boyunca insan perspektiflerini dahil eden bir çerçeve ve sezgiye dayalı bir tasarım yaklaşımıdır. Bu dersin temel amacı, öğrencilerin farklı endüstrilerde/ sektörlerde karşılaşılan zorluklara insan odaklı tasarım sürecini ve yöntemlerini uygulamalarını sağlayarak yenilikçi fikirler üretmelerini ve yenilik yapmaya başlamalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, yenilikçi ve gerçekçi müşteri odaklı ürün, hizmet veya sistemlerin geliştirilmesinde uygulamalı deneyim sağlar. İnsan merkezli tasarım yöntemleri ve araçları, okuma ve video materyalleriyle desteklenen dersler boyunca tanıtılacaktır. Öğrencilerin öğrendiklerini kendi disiplin uygulamaları üzerine bir dönem projesinde uygulamaları beklenmektedir. Tasarımcıları, akademisyenleri, iş profesyonellerini ve endüstriden girişimcileri ilgili konularda konuk konuşmacı olarak dahil edeceğiz. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Yüz yüze eğitim |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tasarım, Yenilik ve Girişimcilik Yöntemleri ve Süreçlerine Giriş | |
2 | Tasarımdan Tasarım Düşüncesine Geçiş İnsan Merkezli Tasarımın Temelleri ve Süreçte Farklı Disiplinlerin Rolleri | |
3 | Yaratıcılık ve Yenilik Arasındaki İlişki | |
4 | Tasarım Araştırma Yöntemleri: Müşteri/Kullanıcı İhtiyacı Değerlendirmesi - Tasarım sorunlarının belirlenmesi - Nitel ve nicel yöntemler ve doğru dengenin nasıl uygulanacağı - Araştırma planlaması ve hedef kitlenize nasıl ulaşılacağı | |
5 | Araştırma Sentezi ve Bulguların Belgelenmesi - Müşteri/kullanıcı ihtiyaçlarını anlamak ve tercüme etmek için araçlar (Kişiler, Kullanıcı/Müşteri yolculuk haritaları, görev analizi vb.) | |
6 | Vize Sınavı | |
7 | Konsept Oluşturma: Beyin Fırtınası ve Fikir Üretme Teknikleri | |
8 | Hızlı Prototipleme Yöntemleri ve Araçları (hem dijital hem de fiziksel) Çözümünüzü Değerlendirmek için Araçlar - Kullanılabilirlik İlkeleri - Kullanıcı Test Yöntemleri - Açılış sayfası testleri | |
9 | Tasarım Sürecinin İletişimi - Tasarım Sonuçları (Kullanılabilirlik raporu, hizmet planı, storyboard vb.) | |
10 | Pazar Araştırması: Pazar Boyutlandırma ve Rakip Analizi | |
11 | İş Modeli Tuvaline Giriş | |
12 | Stüdyo: Sunumlar, Hikaye Anlatımı ve Tanıtım | |
13 | Dönem Projesi Sunumları | |
14 | Final Sınavı |
Change by Design, Brown, T., & Katz, B. (2009). Creative Confidence: Unleashing the Creative Potential Within Us All, David and Tom Kelley The Art of Innovation, Thomas Kelly The Field Guide to Human-Centered Design, IDEO Business Model Generation, Alexander Osterwalder |
Lean Startup, Eric Ries Design for the Real World, Victor Papanek The design of everyday things, Norman, D. A. (2002). Designing Interactions, Bill Moggridge Business Model Navigator, Oliver Gassmann et al. Steve Portigal — How to Uncover Compelling Insights The Startup Owner's Manual, Steve Blank and Bob Dorf |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 1 | 10 |
Proje | 1 | 25 |
Ödev | 1 | 5 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) | 1 | 5 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 25 |
Total: | 6 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 1 | 20 | 20 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 |
OC1 | ||||||||||
OC2 | ||||||||||
OC3 | ||||||||||
OC4 | ||||||||||
OC5 | ||||||||||
OC6 | ||||||||||
OC7 | ||||||||||
OC8 |