Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Tasarımda Temel İlkeler II | IND 102 | Bahar | 02+04+00 | Seçmeli | 4 | 6 |
Akademik Birim: | Endüstriyel Tasarım |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | - - |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilere tasarımın ilkeleri ve öğeleri hakkında kapsamlı bir anlayış kazandırmayı amaçlamaktadır. Öğrencilerin, uygulamalar aracılığıyla çok disiplinli bir ortamda, deneysel ve yaratıcı düşünme süreçlerine dair deneyim kazanmaları hedeflenmektedir. Fikirlerini ve projelerini görsel, sözlü ve yazılı sunumlarla, tasarım terminolojisini kullanarak iletme ve eleştirel düşünme becerisi kazanmaları hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Ders, temel tasarım öğeleri ve ilkelerine odaklanır. Öğrenciler, tasarımın temel ilkelerini biyomimikri, yapısöküm ve kinetik gibi temalar dahilinde kısa projeler geliştirirken uygularlar. Tasarım sorunlarıyla ilgili çevresel ve bağlamsal sorunları ele almak için katılımcı ve işbirlikliğine dayalı projeler yapılacaktır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | ● Görsel destekli sunumlar ● Uygulama çalışmaları ● Kuramsal bilgi ● Tartışmaya dayalı öğrenme |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Giriş Temel tasarımla ilgili belgesel film – Eleştiriler ve tartışmalar Sınıf içi etkinlik: 'Bir kompozisyon olarak isminiz' | |
2 | Modülerlik ve Uyarlanabilirlik Değiştirilebilir bileşenler, genişletilebilirlik ve yükseltilebilirlik, çok işlevlilik ve esneklik | |
3 | Üretim ve Seri Üretilebilirlik Standartlaşma vs. özelleştirme, üretilebilirlik için tasarım, verimli malzeme kullanımı, maliyet etkin üretim teknikleri | |
4 | Kompozisyondan İşleve Statik kompozisyonların ötesine geçmek: biçimin işlevi nasıl desteklediği Nesneler sadece şekil değil, sistem olarak ele alınmalı Görsel düzen ile kullanılabilirlik arasındaki etkileşim | |
5 | Bağlam İçinde Tasarım, Bir Tasarım Öğesi Olarak Mekân Ürünler bir çevrede var olur – bağlam algıyı nasıl etkiler? | |
6 | Estetik ve Biçim Dili Görsel uyum ve oranlar Malzeme ve dokunsal deneyim Duygusal ve kültürel etki | |
7 | Nesne Olarak Hikâye, Hikâye Anlatımı Olarak Tasarım İşlevin ötesinde anlam: nesnelerin ilettiği mesajlar Hafıza, kültür ve duygusal bağlar Gündelik nesnelerin toplumsal değerleri yansıtması | |
8 | Renk Teorisi, Renk Çemberi, Renk Şemaları, Tasarımda Renk Kullanımı Renk teorisi, renk çemberi, renk şemaları, tasarımda renk kullanımı | |
9 | Etkileşim ve Dolaylı Hareket Dokunmaya ve etkileşime davet eden nesneler Biçimin hareketi veya işlevi nasıl önerdiği Statik nesnelerin dinamik hissettirmesi | |
10 | Düzen ve Karmaşıklık, 'Az Daha Fazladır!' / 'Az Sıkıcıdır!' Basitlik ne zaman daha iyidir? Karmaşıklık ne zaman anlam katar? Kaos vs. kontrol: Izgarayı ne zaman kırmalı? Tasarımda bilgi katmanlama | |
11 | Sürdürülebilirlik ve Çevresel Sorumluluk Çevre dostu malzemeler ve süreçler Döngüsel ekonomi Sürdürülebilir ürün yaşam döngüsü Enerji verimliliği Biyobozunurluk ve geri dönüştürülebilirlik | |
12 | Bir Problem Çözme Süreci Olarak, Tasarım Düşüncesi | |
13 | Alternatif Düşünme, Deneme-Yanılma Süreci | |
14 | Dieter Rams’in 10 Tasarım İlkesi |
- Öğretim üyesinin hazırladığı yazılı ve görsel içerikli ders notları - David A. LAUER, Stephen PENTAK, Design Basics, Cengage Learning; 9th edition, 2015 |
- Claudia Betti and Teel Sale, Drawing: A Contemporary Approach, Harcourt Brace College Publishers, 1995 - Rudolf Arnheim, Visual Thinking, University of California Press; Second Edition, 2004 - D.K. CHING, Design Drawing, John Wiley & Sons, Inc., 2010 - Lucy Alexander and Timothy Meara, CSM Foundation: Key Lessons in Art and Design, Ilex Press, 2019 - Johannes Itten, Design and Form: Basic Course at the Bauhaus and Later, Wiley, Revised edition, 1975 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | 20 |
Uygulama | 7 | 50 |
Ödev | 7 | 30 |
Total: | 28 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 6 | 84 |
Uygulama | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 7 | 4 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü (saat): | 160 |