DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Tasarımda Temel İlkeler II IND 102 Güz 02+04+00 Seçmeli 4 6
Akademik Birim: Endüstriyel Tasarım
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Bu ders öğrencilere tasarımın ilkeleri ve öğeleri hakkında kapsamlı bir anlayış kazandırmayı amaçlamaktadır. Öğrencilerin, uygulamalar aracılığıyla çok disiplinli bir ortamda, deneysel ve yaratıcı düşünme süreçlerine dair deneyim kazanmaları hedeflenmektedir. Fikirlerini ve projelerini görsel, sözlü ve yazılı sunumlarla, tasarım terminolojisini kullanarak iletme ve eleştirel düşünme becerisi kazanmaları hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği: Ders, temel tasarım öğeleri ve ilkelerine odaklanır. Öğrenciler, tasarımın temel ilkelerini biyomimikri, yapısöküm ve kinetik gibi temalar dahilinde kısa projeler geliştirirken uygularlar. Tasarım sorunlarıyla ilgili çevresel ve bağlamsal sorunları ele almak için katılımcı ve işbirlikliğine dayalı projeler yapılacaktır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
    Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri ● Görsel destekli sunumlar ● Uygulama çalışmaları ● Kuramsal bilgi ● Tartışmaya dayalı öğrenme


    HAFTALIK PROGRAM

    HaftaKonularÖn Hazırlık
    1 Giriş
    2 Araştırma & Model Yapımı & Çizim
    3 Araştırma & Model Yapımı & Çizim
    4 Ölçekli Modeller, Ölçekli Çizimler, Basit Yapı, Temel Malzemeler
    5 Ölçekli Modeller, Ölçekli Çizimler, Basit Yapı, Temel Malzemeler
    6 Dijital Üretim
    7 Dijital Üretim
    8 Tasarım Sistemleri ve Çerçeveleri
    9 Sosyal Etki için Tasarım
    10 Etkileşim Tasarımı
    11 Etkileşim Tasarımı
    12 Sürdürülebilir Tasarım
    13 İşbirliği ve Takım Çalışması
    14 Sunum Becerileri


    ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

    - Öğretim üyesinin hazırladığı yazılı ve görsel içerikli ders notları
    - David A. LAUER, Stephen PENTAK, Design Basics, Cengage Learning; 9th edition, 2015


    DİĞER KAYNAKLAR

    - Claudia Betti and Teel Sale, Drawing: A Contemporary Approach, Harcourt Brace College Publishers, 1995
    - Rudolf Arnheim, Visual Thinking, University of California Press; Second Edition, 2004
    - D.K. CHING, Design Drawing, John Wiley & Sons, Inc., 2010
    - Lucy Alexander and Timothy Meara, CSM Foundation: Key Lessons in Art and Design, Ilex Press, 2019
    - Johannes Itten, Design and Form: Basic Course at the Bauhaus and Later, Wiley, Revised edition, 1975


    DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

    Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
    Katılım 14 20
    Uygulama 7 50
    Ödev 7 30
    Total: 28 100


    İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

    EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
    Ders Saati14684
    Uygulama14342
    Ödev7428
    Toplam İş Yükü (saat):154


    PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

    # PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10