DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Ürün Tasarım Stüdyosu: Anlambilim Çalışmaları |
IND 301 |
Güz |
02+08+00 |
Zorunlu |
6 |
12 |
Akademik Birim: |
Endüstriyel Tasarım |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
- - |
Dersin Amacı: |
Derste tasarım ilkelerinin ürünün hayat döngüsü ve ürün sistemleri içerisinde ele alınması amaçlanmaktadır. Ayrıca öğrencilerin tasarım problemlerini daha büyük bir resim içerisinde, ürünlerin yer aldığı sistemlerin paydaşlarının rollerini sorgulayarak belirlemesi; ürünün yer alacağı üretim, dağıtım, hizmet ve geri dönüşüm sistemlerine de yaratıcı biçimde yaklaşmaları hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: |
Ders ürün tasarımı sürecinin araştırma, problem tanımlama, ürün hayat çevriminin sürdürülebilirlik analizleri, kavram geliştirme, ürün eleştirisi, yaratıcı ürün önerileri geliştirme, teknik detay çözme, malzeme ve üretim tekniği belirleme aşamalarını, karmaşık proje konuları üzerinden kurgular |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
- Sunumlar, slaytlar - Sınıf içi soru-cevap ve tartışmalar - Proje tashih - Ara dönem ve final proje sunumları Öğrenciler dönem başında tanımlanan projeleri ile ilgili gelişmeleri her ders sunmak ile sorumludur |
HAFTALIK PROGRAM
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
McDonough, W. and Braungart M, Cradle to Cradle: Remaking the Way We Make Things, Macmillan, 2010.
Fisher, Tom and Janet Shipton. Designing for Re-Use: The Life of Consumer Packaging. London: Earthscan, 2010. |
DİĞER KAYNAKLAR
Schifferstein, Hendrik and Paul Hekkert (eds). Product Experience. Amsterdam: Elsevier, 2008. |
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Total: |
0 |
0 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Toplam İş Yükü (saat): | 0 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
PY12 |
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek