DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Ürün Sistemleri ve Ürün Geliştirme IND 304 Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: Endüstriyel Tasarım
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Dersin amacı öğrencileri yeni ürün geliştirme süreci bağlamında inovasyon kavramı ile tanıştırmaktır. En temel hedef, öğrencilere yaratıcı düşünme ve kavram geliştirme yöntemlerini uygulayarak yenilikçi tasarım çözümleri üretme becerisi kazandırmaktır. İkinci bir hedef ise, öğrencileri tüketici ve pazar araştırması yapabilir ve bulgularını tasarım geliştirme sürecinde kullanabilir duruma getirmektir. Son olarak, ders öğrencilerin disiplinlerarası takımlar içerisinde çalışma kapasitesini geliştirmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Yaratıcılık, icat, yenilik, orjinallik, değer, inovasyon biçimleri (artımlı, radikal, sürdürücü ve yıkıcı inovasyon), inovasyon tür ve düzeyleri (mimari, pazar hücresi, düzenli ve devrimsel inovasyon), ürünlerin semantik profili, semantik inovasyon, sosyal inovasyon, kavram üretimi, markalaşma, ürün farklılaşması ve konumlama, aktarma, yeniden tasarım, yepyeni ürünler, ürün hattı genişletme, ?ben de? tipi ürünler, ürün modifikasyonu, problem çözme, tüketici davranış ve tercihleri, yeni ürün geliştirme (YÜG) stratejileri, YÜG ile ilintili etkinliklerin yönetimi ve organizasyonu, yeni ürün fikirlerinin ortaya çıkışı, `inovasyon çerçevesi?nin yeni ürün geliştirme sürecine entegrasyonu, stratejik bir araç olarak tasarım, yeni ürünlerin pazardaki başarısının ölçümü ve değerlendirilmesi, Türkiye?den ve dünyadan örnek vaka çalışmaları, tüketici ve pazar araştırma teknikleri, tasarım yöntemleri, veri toplama.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
    Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders anlatımı.Konuk konuşmacılar tarafından verilen seminerler.Film gösterimleri.Takım projesi.


    HAFTALIK PROGRAM

    HaftaKonularÖn Hazırlık


    ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

    -Von Stamm, Bettina. Managing Innovation, Design and Creativity. West Sussex: John Wiley & Sons, 2003.
    Trott, Paul. Innovation Management and New Product Development. Essex: Pearson (Prentice Hall), 2005.
    Borja De Mozota, Brigitte. Design Management: Using Design to Build Brand Value and Corporate Innovation. New York: Allworth Press, 2003.
    Kelley, Tom and Jonathan Littman. The Art of Innovation: Lessons in Creativity from IDEO, America?s Leading Design Firm. New York: Doubleday, 2001.
    Anheier, Helmut and Yudhishthir Raj Isar (eds). Cultural Expression, Creativity & Innovation. London: Sage, 2010.
    Curedale, Robert. Design Methods 1: 200 Ways to Apply Design Thinking. Topanga: Design Community College, 2013.
    Verganti, Roberto. Design-Driven Innovation: Changin the Rules of Competition by Radically Innovating What Things Mean. Boston: Harvard Business Press, 2009.
    Roy, Robin. Creativity and Concept Design. Milton Keynes: The Open University, 2009.


    DİĞER KAYNAKLAR

    Film gösterimleri:
    Objectified (2009). Dir. Gary Hustwit
    Waste Land (2010). Dir. Lucy Walker, Karen Harley.
    Kinky Boots (2005). Dir. Julian Jarrold.


    DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

    Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
    Total: 0 0


    İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

    EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
    Toplam İş Yükü (saat):0


    PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

    # PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13