DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Deneysel Tasarım Atölyesi IND 403 Güz 02+04+00 Seçmeli 4 6
Akademik Birim: Endüstriyel Tasarım
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Dersin temel amacı, 8 yarıyılda mezuniyet aşamasına gelecek olan Endüstriyel tasarım öğrencisinin tasarım disiplinde edindiği deneyimi bireysel proje geliştirme sürecinde kullanmak üzere tasarım araştırmalarının çeşitli yöntemleriyle karşı karşıya kalmasını sağlamaktır. Hedef, tasarımcı adaylarının bireylerin, fertlerin gündelik hayatlarına, toplumsal değişim ve dönüşüm dinamiklerine, toplumsal, sosyal karar mekanizmalarının küresel ve alt-kültür özelinde nasıl işlediğine dair bilgilerini derinleştirmeye yönelik yöntemlerin aktarılmasıdır. Ders öğrenciye bir araştırma yöntemleri araçları sunarak sekizinci yarıyılda alacakları (ID 402) Bitirme Projesinin temellerini oluşturmalarına katkı sağlayacaktır.
Dersin İçeriği: Öğrenciler bu ders kapsamında, kullanıcıyla görüşmeleri, uzman görüşmeleri, fokus grup toplantıları, uzman panelleri, empati deneyimi, masaüstü araştırmaları, veri madenciliği, davranış analizleri gibi yaratıcı tasarım yöntemlerini teorik olarak tanıyacaklar ve uygulamaya geçirme şansı elde edeceklerdir. Bu bilgilerin aktarımı farklı alanlarda çalışmalar yürüten tasarımcıların vereceği seminerler aracılığıyla yapılacaktır. Derste endüstriden uzmanların,
Kullanıcı araştırmaları ofislerinden uzmanların profesyonel tasarımcıların katılımıyla gerçekleşecektir. Öğrencilerin bu derste elde edecekleri edimleri sekizinci yarıyılda alacakları (ID 402) Bitirme Projesinde kullanmaları beklenecektir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
    Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Sunumlar Stüdyo içi tartışmalar Saha araştırması Kavramsal çerçeve modelleri


    HAFTALIK PROGRAM

    HaftaKonularÖn Hazırlık


    ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

    LAUREL, B. Design research: methods and perspectives. Cambridge, Mass.: MIT Press, 2003., 2003. ISBN: 0262122634.
    SIMONSEN, J; et al. Design research: synergies from interdisciplinary perspectives. London; New York: Routledge, 2011., 2011. ISBN: 9780415572637.
    KOSKINEN, IK. Design research through practice. [electronic resource] : from the lab, field, and showroom. Waltham, Mass.: Morgan Kaufmann, c2011., 2011.
    Warfield, John N. A, 1994. Science of Generic Design: Managing Complexity through Systems. Iowa State University Pres.
    Robinson, Alan. 1997. Corporate Creativity: How Innovation and Improvement Actually Happen. Berrett-Koehler Publishers.
    Kagan, J. & Vogel, C. 2002 Creating Breakthrough Products. Prentice Hall.
    Deming, W. E., 1986. Out of the Crisis. Quality, Productivity and Competitive Position. Cambridge University Press.
    Kenya Hara, 2007, Designing Design, Lars Muller; 2nd Edition
    William Lidwell, Kritina Holden and Jill Butler, 2003, Universal Principles of Design, Rockport Publishers
    William McDonough and Michael Braungart, 2002, Cradle to Cradle: Remaking the Way We Make Things North Point Press
    Bill Moggridge, 2007, Designing Interactions, The MIT Press
    Tom Kelley, 2001,The Art of Innovation: Lessons in Creativity from IDEO, Crown Business


    DİĞER KAYNAKLAR



    DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

    Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
    Total: 0 0


    İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

    EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
    Toplam İş Yükü (saat):0


    PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

    # PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11