DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Deneysel Tasarım Atölyesi IND 403 Güz 02+04+00 Seçmeli 4 6
Akademik Birim: Endüstriyel Tasarım
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilerin mevcut tasarım becerilerini, yapay zeka destekli mikro bilgisayar donanım ve yazılım tasarımı gibi yeni bir dizi teknik beceriyle birleştirerek, mevcut tasarım bilgilerini yeni tasarım araştırma metodolojileriyle kullanarak etkileşimli, akıllı ürünler üretmelerini amaçlamaktadır. Hedef, tasarımcıların bireylerin yaşamlarını, toplumun dinamiklerini, kararlarını ve küresel ve alt-kültürel bağlamdaki zorluklarını daha derin ve eleştirel bir şekilde anlamalarını sağlamaktır. Ders, nitel ve nicel metodolojilere referansla bir dizi araştırma aracını ortaya koyacaktır.
Dersin İçeriği: Öğrenciler bu ders kapsamında, kullanıcıyla görüşmeleri, uzman görüşmeleri, fokus grup toplantıları, uzman panelleri, empati deneyimi, masaüstü araştırmaları, veri madenciliği, davranış analizleri gibi yaratıcı tasarım yöntemlerini teorik olarak tanıyacaklar ve uygulamaya geçirme şansı elde edeceklerdir. Bu bilgilerin aktarımı farklı alanlarda çalışmalar yürüten tasarımcıların vereceği seminerler aracılığıyla yapılacaktır. Derste endüstriden uzmanların,
Kullanıcı araştırmaları ofislerinden uzmanların profesyonel tasarımcıların katılımıyla gerçekleşecektir. Öğrencilerin bu derste elde edecekleri edimleri sekizinci yarıyılda alacakları (ID 402) Bitirme Projesinde kullanmaları beklenecektir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Endüstriyel sistemler, sektörler ve STK lar nezdinde yaşanan tasarım problemlerini tanımlayabilir.
  • 2- Pazar araştırması ve kullanıcı araştırması tekniklerini uygulayabilir, veri analizi yapabilir.
  • 3- Kullanıcı araştırmalarını planalar, belgeler ve yürütür.
  • 4- Tasarım araştırması yöntemlerini karmaşık tasarım süreçlerine aktarabilir.
  • 5- Araştırma problemini sentezler, tasarım süreci için fırsatları tanımlayabilir.
  • 6- Tasarım sürecini ortaya koyar, tasarlar ve paydaşlara aktarma becerisine sahip olur
  • 7- Micro bilgisayar''ları etkileşimli deneyimler oluşturacak yaratıcı biçimde kullanma becerisine sahip olmak.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Sunumlar Stüdyo içi tartışmalar Saha araştırması Kavramsal çerçeve modelleri


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Mikro bilgisayarlar ve hardware donanımlarına giriş
2 Mikrobilgisayarlar için AI destekli yazılım kodlamasına giriş.
3 Proje sahasının tanımlanması
4 Saha Analizi ve Araştırma
5 Proje Gereksinimlerinin tanımlanması
6 Saha Analizi ve Araştırma
7 Saha Analizi ve Araştırma
8 Saha Analizi ve Araştırma
9 Saha Analizi ve Araştırma
10 Model Test ve Analizi
11 Proje Akışının Yalınlaştırılması
12 Saha Analizi ve Araştırma
13 Saha Analizi ve Araştırma
14 Model Projenin tamamlanması


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Cradle to Cradle: Remaking the Way We Make Things North Point Press Bill Moggridge, 2007, Designing Interactions, The MIT Press Tom Kelley, 2001. The Art of Innovation: Lessons in Creativity from IDEO, Crown Business


DİĞER KAYNAKLAR

LAUREL, B. Design research: methods and perspectives. Cambridge, Mass.: MIT Press, 2003., 2003. ISBN: 0262122634. SIMONSEN, J; et al. Design research: synergies from interdisciplinary perspectives. London; New York: Routledge, 2011., 2011. ISBN: 9780415572637. KOSKINEN, IK. Design research through practice. [electronic resource] : from the lab, field, and showroom.
Waltham, Mass.: Morgan Kaufmann, c2011., 2011. Warfield, John N. A, 1994. Science of Generic Design: Managing Complexity through Systems. Iowa State University Pres. Robinson, Alan. 1997. Corporate Creativity: How Innovation and Improvement Actually Happen. Berrett-Koehler Publishers. Kagan, J. & Vogel, C. 2002 Creating Breakthrough Products. Prentice Hall. Deming, W. E., 1986. Out of the Crisis. Quality, Productivity and Competitive Position. Cambridge University Press. Kenya Hara, 2007, Designing Design, Lars Muller; 2nd Edition William Lidwell, Kritina Holden and Jill Butler, 2003, Universal Principles of Design, Rockport Publishers William McDonough and Michael Braungart, 2002,


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 1 10
Sunum/Jüri 1 90
Total: 2 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14684
Arazi Çalışması6318
Sunum/Jüriye Hazırlık21020
Diğer Uygulamalara Hazırlık7428
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OC1                    
OC2                    
OC3                    
OC4                    
OC5                    
OC6                    
OC7