Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Deneysel Tasarım Atölyesi | IND 403 | Güz | 02+04+00 | Seçmeli | 4 | 6 |
Akademik Birim: | Endüstriyel Tasarım |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | - - |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencilerin mevcut tasarım becerilerini, yapay zeka destekli mikro bilgisayar donanım ve yazılım tasarımı gibi yeni bir dizi teknik beceriyle birleştirerek, mevcut tasarım bilgilerini yeni tasarım araştırma metodolojileriyle kullanarak etkileşimli, akıllı ürünler üretmelerini amaçlamaktadır. Hedef, tasarımcıların bireylerin yaşamlarını, toplumun dinamiklerini, kararlarını ve küresel ve alt-kültürel bağlamdaki zorluklarını daha derin ve eleştirel bir şekilde anlamalarını sağlamaktır. Ders, nitel ve nicel metodolojilere referansla bir dizi araştırma aracını ortaya koyacaktır. |
Dersin İçeriği: | Öğrenciler bu ders kapsamında, kullanıcıyla görüşmeleri, uzman görüşmeleri, fokus grup toplantıları, uzman panelleri, empati deneyimi, masaüstü araştırmaları, veri madenciliği, davranış analizleri gibi yaratıcı tasarım yöntemlerini teorik olarak tanıyacaklar ve uygulamaya geçirme şansı elde edeceklerdir. Bu bilgilerin aktarımı farklı alanlarda çalışmalar yürüten tasarımcıların vereceği seminerler aracılığıyla yapılacaktır. Derste endüstriden uzmanların, Kullanıcı araştırmaları ofislerinden uzmanların profesyonel tasarımcıların katılımıyla gerçekleşecektir. Öğrencilerin bu derste elde edecekleri edimleri sekizinci yarıyılda alacakları (ID 402) Bitirme Projesinde kullanmaları beklenecektir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Sunumlar Stüdyo içi tartışmalar Saha araştırması Kavramsal çerçeve modelleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mikro bilgisayarlar ve hardware donanımlarına giriş | |
2 | Mikrobilgisayarlar için AI destekli yazılım kodlamasına giriş. | |
3 | Proje sahasının tanımlanması | |
4 | Saha Analizi ve Araştırma | |
5 | Proje Gereksinimlerinin tanımlanması | |
6 | Saha Analizi ve Araştırma | |
7 | Saha Analizi ve Araştırma | |
8 | Saha Analizi ve Araştırma | |
9 | Saha Analizi ve Araştırma | |
10 | Model Test ve Analizi | |
11 | Proje Akışının Yalınlaştırılması | |
12 | Saha Analizi ve Araştırma | |
13 | Saha Analizi ve Araştırma | |
14 | Model Projenin tamamlanması |
Cradle to Cradle: Remaking the Way We Make Things North Point Press Bill Moggridge, 2007, Designing Interactions, The MIT Press Tom Kelley, 2001. The Art of Innovation: Lessons in Creativity from IDEO, Crown Business |
LAUREL, B. Design research: methods and perspectives. Cambridge, Mass.: MIT Press, 2003., 2003. ISBN: 0262122634. SIMONSEN, J; et al. Design research: synergies from interdisciplinary perspectives. London; New York: Routledge, 2011., 2011. ISBN: 9780415572637. KOSKINEN, IK. Design research through practice. [electronic resource] : from the lab, field, and showroom. Waltham, Mass.: Morgan Kaufmann, c2011., 2011. Warfield, John N. A, 1994. Science of Generic Design: Managing Complexity through Systems. Iowa State University Pres. Robinson, Alan. 1997. Corporate Creativity: How Innovation and Improvement Actually Happen. Berrett-Koehler Publishers. Kagan, J. & Vogel, C. 2002 Creating Breakthrough Products. Prentice Hall. Deming, W. E., 1986. Out of the Crisis. Quality, Productivity and Competitive Position. Cambridge University Press. Kenya Hara, 2007, Designing Design, Lars Muller; 2nd Edition William Lidwell, Kritina Holden and Jill Butler, 2003, Universal Principles of Design, Rockport Publishers William McDonough and Michael Braungart, 2002, |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 1 | 10 |
Sunum/Jüri | 1 | 90 |
Total: | 2 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 6 | 84 |
Arazi Çalışması | 6 | 3 | 18 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 2 | 10 | 20 |
Diğer Uygulamalara Hazırlık | 7 | 4 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 |
OC1 | ||||||||||
OC2 | ||||||||||
OC3 | ||||||||||
OC4 | ||||||||||
OC5 | ||||||||||
OC6 | ||||||||||
OC7 |