| Akademik Birim: |
Ekonomi |
| Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
| Ön Koşullar |
Yok |
| Öğrenim Dili: |
İngilizce |
| Dersin Düzeyi: |
Lisans |
| Dersin Koordinatörü: |
- - |
| Dersin Amacı: |
1. İktisadın temel terimlerini tanımak.
2. Hane halkı, şirketler ve ülkelerin karşılaştığı iktisadi sorunları belirlemek.
3. Bu iktisadi sorunların potansiyel çözümlerini iktisadi prensipleri kullanarak değerlendirmek. |
| Dersin İçeriği: |
1. Makroekonomik veriler.
2. Kısa vadede reel ekonomi.
3. Uzun vadede para ve fiyatlar.
4. Açık ekonomilerin makroekonomisi.
5. Kısa vadede ekonomik dalgalanmalar. |
| Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- İktisadın ilkelerini, teorilerini, kavramlarını ve analitik yöntemlerini uygulayabilmek ve değerlendirmek.
- 2- Kantitatif becerilerini kullanarak iktisadi verileri analiz edebilmek.
- 3- İktisadi politikaların önemini anlayabilecekler, bunların kullanımını eleştirel olarak değerlendirmek.
- 4- Alternatif politika yaklaşımları sunabilmek.
- 5- Bağımsız ve özgün iktisadi araştırma yaparak ve bulguları sözlü ve yazılı olarak ifade edebilmek.
- 6- Grup halinde çalışabilmek.
- 7- Sosyal bilimler dahilinde iktisadın etik boyutlarının öneminin farkına varmak.
- 8- Grafik, tablo ve diyagramları yorumlayabilmek.
|
| Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Yüz yüze. |
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 |
Giriş ve Derse Genel Bakış |
|
| 2 |
Toplam talep ve çarpan modeli |
Chapter 3, CORE |
| 3 |
Toplam talep ve çarpan modeli |
Chapter 3, CORE |
| 4 |
Enflasyon ve işsizlik |
Chapter 4, CORE |
| 5 |
Enflasyon ve işsizlik |
Chapter 4, CORE |
| 6 |
Makroekonomik politika: Enflasyon ve işsizlik |
Chapter 5, CORE |
| 7 |
Makroekonomik politika: Enflasyon ve işsizlik |
Chapter 5, CORE |
| 8 |
Finans sektörü: Borç, servet, sermaye ve para |
Chapter 6, CORE |
| 9 |
Küresel ekonomide makroekonomik politikalar |
Chapter 7, CORE |
| 10 |
Ekonomik dinamikler: Finansal ve çevresel |
Chapter 8, CORE |
| 11 |
Küresel büyüme ve eşitsizlik |
Chapter 9, CORE |
| 12 |
Makroekonominin arz tarafı: İşsizlik ve reel ücretler |
Chapter 1, CORE |
| 13 |
İşsizlik, ücretler ve eşitsizlik: Arz yönlü politikalar ve kurumlar |
Chapter 2, CORE |
| 14 |
Yaratıcı yıkım ve işin, eşitsizliğin ve gezegenin geleceği |
Chapter 10, CORE |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
| # |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
| OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek