DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Ekonomiye Giriş II |
ECON 102 |
Güz |
03+00+00 |
Seçmeli |
3 |
5 |
Akademik Birim: |
Ekonomi Bölümü |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
- - |
Dersin Amacı: |
1. İktisadın temel terimlerini tanımak.
2. Hane halkı, şirketler ve ülkelerin karşılaştığı iktisadi sorunları belirlemek.
3. Bu iktisadi sorunların potansiyel çözümlerini iktisadi prensipleri kullanarak değerlendirmek. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders, hane halkı, şirketler ve piyasa yapılarını mikro-iktisadi açıdan, fiyatların belirlenmesine odaklanarak inceler. Ayrıca, uluslararası ticaret ve emek piyasaları ile ilgili konuları da kapsar. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- İktisadın ilkelerini, teorilerini, kavramlarını ve analitik yöntemlerini uygulayabilmek ve değerlendirmek.
- 2- Kantitatif becerilerini kullanarak iktisadi verileri analiz edebilmek.
- 3- İktisadi politikaların önemini anlayabilmek ve bunların kullanımını eleştirel olarak değerlendirmek.
- 4- Alternatif politika yaklaşımları sunabilmek
- 5- Grup halinde çalışabilmek
- 6- Sosyal bilimler dahilinde iktisadın etik boyutlarının öneminin farkına varmak
- 7- Grafik, tablo ve diyagramları yorumlayabilmek
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Yüz yüze. |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Kapitalizm nedir? |
Chapter 1, CORE |
2 |
Refah, eşitsizlik ve sınırlar |
Chapter 1, CORE |
3 |
Teknoloji ve teşvikler |
Chapter 2, CORE |
4 |
Elinden gelenin en iyisini yapmak: Kıtlık, refah ve çalışma saatleri |
Chapter 3, CORE |
5 |
Stratejik etkileşimler ve sosyal ikilemler |
Chapter 4, CORE |
6 |
Stratejik etkileşimler ve sosyal ikilemler |
Chapter 4, CORE |
7 |
Oyunun kuralları: Kim neyi neden alıyor? |
Chapter 5, CORE |
8 |
Firma ve çalışanlar |
Chapter 6, CORE |
9 |
Firma ve çalışanlar |
Chapter 6, CORE |
10 |
Firma ve müşteriler |
Chapter 7, CORE |
11 |
Arz ve talep: Çok sayıda alıcı ve satıcının bulunduğu piyasalar |
Chapter 8, CORE |
12 |
Arz ve talep: Çok sayıda alıcı ve satıcının bulunduğu piyasalar |
Chapter 8, CORE |
13 |
Borç verenler, borç alanlar ve servet farklılıkları |
Chapter 9, CORE |
14 |
Piyasa başarıları ve başarısızlıkları: Özel kararların toplumsal etkileri |
Chapter 10, CORE |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
The Economy 2.0: Microeconomics – E-book: https://core-econ.org/the-economy/ |
DİĞER KAYNAKLAR
“Economics” by Paul Krugman and Robin Wells, 4th Edition. 2015 Macmillan Learning. ISBN-13: 978-1-4641-4384-7. |
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Katılım |
14 |
20 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar |
1 |
40 |
Final Sınavı |
1 |
40 |
Total: |
16 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 21 | 21 |
Toplam İş Yükü (saat): | 125 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek