Akademik Birim: |
Ekonomi Bölümü |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
- - |
Dersin Amacı: |
Bu ders öğrencilere iktisadi düşüncelerin, temel teorilerin, temel yaklaşımların ve iktisadi düşünce tarihi içerisindeki önemli tartışmaların gelişim sürecini tanıtmayı hedefliyor. Amaç, ekonomi bilimi kapsamında yeşeren etkili fikirleri ve tartışmaları dikkatle inceleyerek öğrencilere onların ekonomi biliminin doğasını daha iyi anlamaları yönünde katkı sağlamak. |
Dersin İçeriği: |
Ders iktisadi düşüncenin gelişimini modern dönem öncesinden başlayarak analiz ediyor. Dersler klasik iktisatçıları, klasik iktisatçılara yönelik eleştirileri, tarih okullarını, kurumsal iktisadı, monetarist yaklaşım çerçevesindeki temel tartışmaları ve tüm bunların günümüz üzerindeki etkilerini kapsıyor. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- İktisadi düşünce tarihi içerisindeki farklı okulları tanımlayabilir ve inceleyebilir.
- 2- Fikirlerin iktisat teorisini nasıl şekillendirdiğini açıklayabilir.
- 3- Ekonomik analizi daha geniş bir sosyo-ekonomik düzlemde irdeleyebilir.
- 4- Ortodoks ve heteredoks yaklaşımları politika önerileri ile karşılaştırabilir.
- 5- Ekonomi bilimindeki güncel tartışmaları ilgili tarihsel sürece ve tartışmalara gönderme yaparak analiz edebilir.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Sınıf içi tartışmalar. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Giriş |
|
2 |
Modern dönem öncesi ve erken modern |
Zorunlu okuma: 1. Sandelin et al. (2014, Bölüm 2); Önerilen okuma: 1. Kurz (2016, Bölüm 1). |
3 |
Klasik İktisat: Giriş, Adam Smith, ve Jean-Baptiste Say |
Zorunlu okuma: 1. Sandelin et al. (2014: 15-26); Önerilen okuma: Kurz (2016: 17-34). |
4 |
Klasik iktisat: Malthus, Ricardo, Mill, ve sonuç |
Zorunlu okuma: 1. Sandelin et al. (2014: 26-33); Önerilen okuma: Kurz (2016: 34-41). |
5 |
Karl Marx ve sosyalistler |
Zorunlu okuma: 1. Sandelin et al. (2014: 33-39); Önerilen okuma: Kurz (2016, Bölüm 3). |
6 |
Neoklasik iktisat: Giriş, öncüler ve ilk jenerasyon |
Zorunlu okuma: 1. Sandelin et al. (2014: 40-52); Önerilen okuma: Kurz (2016, Bölüm 4). |
7 |
Neoklasik iktisat: İkinci jenerasyon |
Zorunlu okuma: 1. Sandelin et al. (2014: 52-62); Önerilen okuma: Kurz (2016, Bölüm 5, Bölüm 6, Bölüm 7). |
8 |
Tarih okulları ve kurumsalcılık: Giriş, öncüler ve tarih okulları |
Zorunlu okuma: 1. Sandelin et al. (2014: 64-73). |
9 |
Kurumsalcılık: Veblen ve diğerleri |
Zorunlu okuma: 1. Sandelin et al. (2014, 73–78); Önerilen okuma: Kurz (2016, 106–108). |
10 |
Paracı Makro Teori: Wicksell, Fisher, iktisadi dalgalanmalar ve Stockholm Okulu |
Zorunlu okuma: 1. Sandelin et al. (2014: 79-87). |
11 |
Paracı Makro Teori: Keynes, Keynesçilik ve karşı devrim |
Zorunlu okuma: 1. Sandelin et al. (2014: 87-100); Önerilen okuma: Kurz (2016, Bölüm 9 and Bölüm 10). |
12 |
Ortodoks akım ve değişim |
Zorunlu okuma: 1. Sandelin et al. (2014, Bölüm 7). |
13 |
Seçili alanlardaki gelişmeler |
Zorunlu okuma: 1. Kurz (2016, Bölüm 12). |
14 |
Değerlendirme |
Zorunlu okuma: 1. Sandelin et al. (2014, Bölüm 2); Önerilen okuma: 1. Kurz (2016, Bölüm 1). |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.