Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İşletmeye Giriş | BUS 101 | Güz | 03+00+00 | Seçmeli | 3 | 6 |
Akademik Birim: | İşletme |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | - - |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı işletmelerdeki genel yapılar olan hissedarlar, işverenler, çalışanlar, tedarikçiler, devlet ve işletmelerin yönetim ve yapısal bölümleriyle birlikte diğer fonksiyonel bölümleri arasındaki ilişkileri ve ilişkilerin etkileşimlerini inceleyebilmektir. Bunun yanı sıra bu ders öğrencilere ekonomik ve sosyal bir çerçeve sunabilmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders öğrencilere işletme çevresi ve işletmelerin fonksiyonları ile ilgili genel bir bakış sağlamak için tasarlanmıştır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Konu anlatımı, örnek olay analizleri, videolar |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İşletme Yönetimine Giriş | Bovee & Thill, Ünite 1 |
2 | İşletme Yönetimine Giriş | Bovee & Thill, Ünite 1 |
3 | Temel Ekonomi Kavramları | Bovee & Thill, Ünite 2 |
4 | Küresel Pazar Dinamikleri | Bovee & Thill, Ünite 3 |
5 | İş Etiği ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk | Bovee & Thill, Ünite 4 |
6 | Yönetim Becerileri, Rolleri ve Fonksiyonları- I | Bovee & Thill, Ünite 7 |
7 | Yönetim Becerileri, Rolleri ve Fonksiyonları- II | Bovee & Thill, Ünite 7 |
8 | Organizasyon ve Takım Çalışması | Bovee & Thill, Ünite 8 |
9 | Motivasyon | Bovee & Thill, Ünite 10 |
10 | İnsan Kaynakları Yönetimi | Bovee & Thill, Ünite 11 |
11 | Finansın Temel Kavramları | Bovee & Thill, Ünite17 |
12 | Üretim Sistemleri | Bovee & Thill, Ünite 9 |
13 | Pazarlamaya Giriş | Bovee & Thill, Ünite13 |
14 | Dağıtım ve Pazarlama Lojistiği | Bovee & Thill, Ünite15 |
C. L. Bovee and J. V. Thill. 2011. Business in Action with Real Time Updates 5/E: Revised Edition, Pearson Education Inc. |
Online yayınlar (örn. Business Week, The Wall Street Journal, Fortune, The Economist) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 2 | 60 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Total: | 3 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 1 | 18 | 18 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 2 | 30 | 60 |
Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |