Akademik Birim: |
İşletme |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
- - |
Dersin Amacı: |
Bu ders, öğrencilere kapsamlı pazarlama planları oluşturabilen, savunabilen ve uygulayabilen stratejik pazarlamacılar olarak gelişmelerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır. Teorik temelleri pratik uygulamalarla birleştirerek, stratejik pazarlama yoluyla uzun vadeli, sürdürülebilir iş büyümesi oluşturmak için gerekli becerileri geliştirmeyi hedefler. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders, pazarlama ilkeleri ve stratejilerinin kapsamlı bir şekilde incelenmesini sunar, vaka çalışmaları, tartışmalar ve gerçek yaşam örnekleri aracılığıyla pratik uygulamaları vurgular. Ana konular arasında pazarlamanın bugünün işletmelerindeki rolü, pazarlama stratejilerinin ve planlarının geliştirilmesi, tüketici davranışı analizi ve pazar segmentasyonu, marka değeri oluşturma ve yönetme, ürün konumlandırma ve hizmet tasarımı stratejileri ile pazarlama alanındaki güncel akademik araştırmaların kritik analizi yer almaktadır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Temel pazarlama kavramlarını anlayacak ve gerçek dünya senaryolarına uygulayabilecektir.
- 2- Çeşitli iş bağlamlarına göre pazarlama stratejilerini geliştirecek ve uygulayacaktır.
- 3- Tüketici pazarlarını ve davranışlarını analiz ederek iş fırsatlarını belirleyecektir.
- 4- Marka değerini oluşturacak ve sürdürebilecektir.
- 5- Etkili bir şekilde ekip çalışması yaparak etkileşimli tartışmalara katılacaktır.
- 6- Güncel akademik pazarlama araştırmalarını sunacak ve eleştirel olarak değerlendirecektir.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Bu ders, pazarlama ilkeleri ve stratejilerinin kapsamlı bir şekilde incelenmesini sunar, vaka çalışmaları, tartışmalar ve gerçek yaşam örnekleri aracılığıyla pratik uygulamaları vurgular. Ana konular arasında pazarlamanın bugünün işletmelerindeki rolü, pazarlama stratejilerinin ve planlarının geliştirilmesi, tüketici davranışı analizi ve pazar segmentasyonu, marka değeri oluşturma ve yönetme, ürün konumlandırma ve hizmet tasarımı stratejileri ile pazarlama alanındaki güncel akademik araştırmaların kritik analizi yer almaktadır. |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.