DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Stratejik Pazarlama BUS 324 Güz 03+00+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: İşletme
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilere kapsamlı pazarlama planları oluşturabilen, savunabilen ve uygulayabilen stratejik pazarlamacılar olarak gelişmelerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır. Teorik temelleri pratik uygulamalarla birleştirerek, stratejik pazarlama yoluyla uzun vadeli, sürdürülebilir iş büyümesi oluşturmak için gerekli becerileri geliştirmeyi hedefler.
Dersin İçeriği: Bu ders, pazarlama ilkeleri ve stratejilerinin kapsamlı bir şekilde incelenmesini sunar, vaka çalışmaları, tartışmalar ve gerçek yaşam örnekleri aracılığıyla pratik uygulamaları vurgular. Ana konular arasında pazarlamanın bugünün işletmelerindeki rolü, pazarlama stratejilerinin ve planlarının geliştirilmesi, tüketici davranışı analizi ve pazar segmentasyonu, marka değeri oluşturma ve yönetme, ürün konumlandırma ve hizmet tasarımı stratejileri ile pazarlama alanındaki güncel akademik araştırmaların kritik analizi yer almaktadır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Temel pazarlama kavramlarını anlayacak ve gerçek dünya senaryolarına uygulayabilecektir.
  • 2- Çeşitli iş bağlamlarına göre pazarlama stratejilerini geliştirecek ve uygulayacaktır.
  • 3- Tüketici pazarlarını ve davranışlarını analiz ederek iş fırsatlarını belirleyecektir.
  • 4- Marka değerini oluşturacak ve sürdürebilecektir.
  • 5- Etkili bir şekilde ekip çalışması yaparak etkileşimli tartışmalara katılacaktır.
  • 6- Güncel akademik pazarlama araştırmalarını sunacak ve eleştirel olarak değerlendirecektir.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Bu ders, pazarlama ilkeleri ve stratejilerinin kapsamlı bir şekilde incelenmesini sunar, vaka çalışmaları, tartışmalar ve gerçek yaşam örnekleri aracılığıyla pratik uygulamaları vurgular. Ana konular arasında pazarlamanın bugünün işletmelerindeki rolü, pazarlama stratejilerinin ve planlarının geliştirilmesi, tüketici davranışı analizi ve pazar segmentasyonu, marka değeri oluşturma ve yönetme, ürün konumlandırma ve hizmet tasarımı stratejileri ile pazarlama alanındaki güncel akademik araştırmaların kritik analizi yer almaktadır.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Ders Tanıtımı & Giriş
2 21. Yüzyıl İçin Pazarlamanın Tanımlanması Tavsiye edilen okumalar
3 Pazarlama Stratejileri ve Planları Geliştirme Tavsiye edilen okumalar
4 Bilgi Toplama ve Talep Tahmini-Pazarlama Araştırması Tavsiye edilen okumalar
5 Uzun Vadeli Sadakat İlişkileri Oluşturma Tavsiye edilen okumalar
6 Tüketici Pazarlarını Analiz Etme Tavsiye edilen okumalar
7 Ara Sınav
8 Pazar Segmentlerini ve Hedeflerini Belirleme Tavsiye edilen okumalar
9 Marka Sermayesi Oluşturma Tavsiye edilen okumalar
10 Marka Konumlandırma / Ürün Stratejisi Belirleme-Hizmet Tasarımı ve Yönetimi Tavsiye edilen okumalar
11 Öğrenci Sunumları Tavsiye edilen okumalar
12 Öğrenci Sunumları Tavsiye edilen okumalar
13 Öğrenci Sunumları Tavsiye edilen okumalar
14 Öğrenci Sunumları Tavsiye edilen okumalar


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Kotler & Keller, Marketing Management, Pearson.
Hooley, G., Nicoulaud, B., Rudd, J., Lee, N., Marketing Strategy and Competitive Positioning, 7th Edition, Pearson.


DİĞER KAYNAKLAR

Haftalık verilecek kaynaklar


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Sunum/Jüri 1 30
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 30
Final Sınavı 1 40
Total: 3 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Uygulama199
Sunum/Jüriye Hazırlık13232
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler12224
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar11616
Final Sınavı12727
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OC1                    
OC2                    
OC3                    
OC4                    
OC5                    
OC6