DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Uygulamalı Stratejik Marka Yönetimi BUS 403 Güz 03+00+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: İşletme
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilerin marka yönetiminin müşteri değeri yaratmadaki önemli rolünü öğrenmelerini sağlamaktır. Ders kapsamında, markanın hem şirket hem de tüketici açısından anlamı, markalaşma adımları, yeni ürün geliştirme ve inovasyon ile yeni bir marka yaratma veya mevcut bir markayı uyarlama süreçleri tartışılacaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders, teorik bilgiyi akademi ve iş dünyasından gerçek dünya uygulamalarıyla birleştirerek öğrencilere marka yönetiminin temel dinamiklerini tanıtmak için tasarlanmıştır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Marka konumlandırmasını ve stratejik etkilerini anlamak
  • 2- Etkili marka tasarımlarını ve marka iletişim stratejilerini analiz etmek ve geliştirmek
  • 3- Farklı pazar bağlamlarında marka stratejilerini öğrenmek ve uygulamak
  • 4- Stratejik marka yönetimi teknikleriyle marka değerini değerlendirmek ve artırmak
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Yüz yüze dersler, sınıf içi uygulamalar, vaka çalışmaları, proje, öğrenci sunumları


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Pazarlama ve Marka Yönetimine Giriş -
2 Marka ve Marka Yönetimi Learn’de paylaşılacak kaynaklardan okumalar
3 Tüketici Temelli Marka Değeri ve Konumlandırma Learn’de paylaşılacak kaynaklardan okumalar
4 Marka Rezonansı ve Değer Zinciri Learn’de paylaşılacak kaynaklardan okumalar
5 Marka Stratejisi Geliştrime Learn’de paylaşılacak kaynaklardan okumalar
6 Marka Unsurları Learn’de paylaşılacak kaynaklardan okumalar
7 Marka Değerini Oluşturmak İçin Pazarlama Programları Tasarlama Learn’de paylaşılacak kaynaklardan okumalar
8 Marka Mimarisi Tasarlama ve Uygulama Learn’de paylaşılacak kaynaklardan okumalar
9 Marka Portföyü Learn’de paylaşılacak kaynaklardan okumalar
10 Markaları Coğrafi Sınırlar Üzerinde Yönetmek Learn’de paylaşılacak kaynaklardan okumalar
11 Markaları Pazar Segmentleri ve Zaman İçinde Yönetmek Learn’de paylaşılacak kaynaklardan okumalar
12 Marka Yönetiminde Yeni Trendler Learn’de paylaşılacak kaynaklardan okumalar
13 Sunumlar -
14 Sunumlar -


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Keller, K.L, Strategic Brand Management, Global edition, GE Pearson.


DİĞER KAYNAKLAR

Haftalık verilecek makaleler ve diğer kaynaklar


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 1 20
Sunum/Jüri 1 50
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 30
Total: 3 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Sunum/Jüriye Hazırlık15050
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler14228
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar21530
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OC1                          
OC2                          
OC3                          
OC4