DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Gelişim Psikolojisi I |
PSYC 211 |
Güz |
03+00+00 |
Seçmeli |
3 |
6 |
Akademik Birim: |
Psikoloji |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
- - |
Dersin Amacı: |
Bu kurs, yaşam boyu gelişime odaklanır. |
Dersin İçeriği: |
Ders, yaşamın farklı dönemlerinde fiziksel, sosyal, duygusal ve bilişsel gelişimin doğasına odaklanır. Gelişimi incelemek için kullanılan yöntemler ve gelişimin nasıl ve neden gerçekleştiğini açıklamak için tasarlanmış teoriler ve gelişim araştırmalarından elde edilen bilgileri güncel sosyal konulara uygulama fırsatları incelenecektir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Öğrencilerin gelişim psikolojisinin bilimsel çalışmasına ilişkin literatür ve yöntemlere ilişkin anlayışlarını ve aşinalıklarını geliştirmek
- 2- Öğrencilerin bebeklik, çocukluk ve orta çocukluk dönemlerinin temel biyolojik ve psikolojik konularını daha iyi anlamalarını sağlamak
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Konu anlatımı, sınıf içi alıştırma |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Ders İzlencesinin Gözden Geçirilmesi Derse Giriş |
Kitap Bölümü |
2 |
Gelişim Teorileri - Yöntemler Biyokültürel Temeller |
Kitap Bölümü |
3 |
Doğum Öncesi Gelişim Doğum |
Kitap Bölümü |
4 |
Bebeklik (İlk 3 ay) & Bebeklik Döneminde Fiziksel ve Bilişsel Gelişim |
Kitap Bölümü |
5 |
Bebeklik Döneminde Fiziksel ve Bilişsel Gelişim |
Kitap Bölümü |
6 |
Bebeklik Döneminde Sosyal ve Duygusal Gelişim |
Kitap Bölümü |
7 |
Dil Edinimi |
Kitap Bölümü |
8 |
Ara sınav |
Kitap Bölümü |
9 |
Erken Çocuklukta Fiziksel ve Bilişsel Gelişim |
Kitap Bölümü |
10 |
Erken Çocuklukta Sosyal ve Duygusal Gelişim |
Kitap Bölümü |
11 |
Gelişim Bağlamları |
Kitap Bölümü |
12 |
Orta Çocuklukta Fiziksel ve Bilişsel Gelişim |
Kitap Bölümü |
13 |
Orta Çocuklukta Sosyal ve Duygusal Gelişim |
Kitap Bölümü |
14 |
Orta Çocuklukta Sosyal ve Duygusal Gelişim |
Kitap Bölümü |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
Cynthia Lightfoot, Michael Cole, & Sheila R. Cole (2018). The Development of Children (8th edition). |
DİĞER KAYNAKLAR
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Katılım |
14 |
- |
Uygulama |
6 |
20 |
Ödev |
2 |
20 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar |
1 |
30 |
Final Sınavı |
1 |
30 |
Total: |
24 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 6 | 0.5 | 3 |
Ödev | 2 | 12.5 | 25 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 40 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek