DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Gelişim Psikolojisi II PSYC 214 Güz 03+00+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: Psikoloji
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Bu ders, Gelişim Psikolojisi'nin ikinci bölümüdür ve orta çocukluktan geç yetişkinliğe kadar olan gelişimi kapsar.
Dersin İçeriği: Bu ders, bu aşamalarda meydana gelen fiziksel, bilişsel, sosyal ve duygusal değişikliklere odaklanır. Kurs, öğrencilere yaşam boyu insan gelişimi hakkında kapsamlı bir anlayış sağlamak için teorik bakış açılarını, ampirik araştırmaları ve gerçek dünya uygulamalarını bütünleştirir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Orta çocukluk, ergenlik, yetişkinlik ve yaşlanmadaki önemli fiziksel, bilişsel, sosyal ve duygusal gelişimsel değişiklikleri tanımlar ve açıklar.
  • 2- Bu gelişim dönemleri ile ilgili kuramsal çerçeveleri ve ampirik araştırma bulgularını analiz eder.
  • 3- Gelişim psikolojisi kavramlarını eğitim, iş, ilişkiler ve yaşlanma dahil olmak üzere gerçek dünya bağlamlarına uygular.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Konu anlatımı, sınıf içi alıştırma


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Ders İzlencesinin Gözden Geçirilmesi Derse Giriş Kitap Bölümü
2 Gelişim bağlamları Kitap Bölümü
3 Orta Çocuklukta Fiziksel ve Bilişsel Gelişim Kitap Bölümü
4 Orta Çocuklukta Sosyal ve Duygusal Gelişim Kitap Bölümü
5 Ergenlik Döneminde Fiziksel ve Bilişsel Gelişim Kitap Bölümü
6 Ergenlik Döneminde Sosyal ve Duygusal Gelişim Kitap Bölümü
7 Erken ve Orta Yetişkinlikte Fiziksel ve Bilişsel Gelişim Kitap Bölümü
8 Ara sınav Kitap Bölümü
9 Erken ve Orta Yetişkinlikte Sosyal ve Duygusal Gelişim Kitap Bölümü
10 Erken ve Orta Yetişkinlikte Sosyal ve Duygusal Gelişim Kitap Bölümü
11 Geç Yetişkinlikte Fiziksel ve Bilişsel Gelişim Kitap Bölümü
12 Geç Yetişkinlikte Duygusal ve Sosyal Gelişim Kitap Bölümü
13 Ölüm, Ölmek ve Yas
14 Özet Soru-Cevap


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

• Cynthia Lightfoot, Michael Cole, & Sheila R. Cole (2018). The Development of Children (8th edition).
• Berk, L. E. (2017). Development through the lifespan (7th ed.). Pearson.


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 -
Uygulama 6 20
Ödev 2 20
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 30
Final Sınavı 1 30
Total: 24 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Uygulama60.53
Ödev212.525
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar14040
Final Sınavı14040
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OC1                    
OC2                    
OC3