Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Deneysel Psikoloji | PSYC 344 | Bahar | 03+00+00 | Zorunlu | 3 | 6 |
Akademik Birim: | Psikoloji |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | - - |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere aşağıdakileri öğretmektir: 1. Deneysel psikoloji (ana alanlardan biri olarak) alanındaki kuramsal bilgileri tanımlamak, açıklamak ve yorumlamak 2. Deneysel psikolojinin kuramsal bilgilerini çeşitli uygulamalı ortamlarda uygulamak 3. İnsan davranışsal, duygusal ve bilişsel süreçlerini tanımlamak ve açıklamak 4. Güvenilir bilimsel yöntemler kullanarak görgül bilgi toplamak ve bulguları geçerli ve kullanılabilir bir şekilde raporlamak. 5. Evrensel değerlerin yanı sıra insan ve hayvan haklarının bilincinde olmak. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, psikoloji deneyleri tasarlama ve bunlara katılma gereksinimleri, algı, dikkat, öğrenme, hafıza ve dil ile ilgili rapor yazma gibi konuları inceler. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Ders anlatımı, sınıf içi egzersizler, tartışma |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Giriş - Araştırmanın Amaçları ve Deneysel Olmayan Yöntemler - Neden Deney? | |
2 | Hipotez Testi & Operasyonelleştirme | |
3 | Hipotez testi & Operasyonelleştirme & Eleştirel analiz ve eleştirel düşünme | |
4 | Dışlanan değişkenleri kontrol etme - Deneysel Tasarımlar (gruplar arası, grup içi, faktöriyel) | |
5 | Deneysel Tasarımlar (gruplar arası, grup içi, faktöriyel) | |
6 | Deneysel Tasarımlar (gruplar arası, grup içi, faktöriyel) – Tasarım Eleştirileri | |
7 | Tasarım eleştirileri - Soyut analiz - Araştırma illüstrasyonu | |
8 | Araştırma illüstrasyonu | |
9 | Data toplama (LAB) | |
10 | Data toplama (LAB) | |
11 | Excel & Veri İşleme | |
12 | Araştırma illüstrasyonu ve sınıf verileri üzerinde tartışma | |
13 | Araştırma İllüstrasyonu ve Araştırma Etiği | |
14 | Değerlendirme |
Experimental Psychology, A. Myers & C. Hansen, 7thed., Wadsworth Cengage Learning, 2012. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | 3 |
Proje | 6 | 12 |
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) | 3 | 2 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 2 | 42 |
Final Sınavı | 1 | 41 |
Total: | 26 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 2 | 5.5 | 11 |
Proje | 3 | 5 | 15 |
Ödev | 6 | 5 | 30 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
Diğer Uygulamalara Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 2 | 6 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 |
OC1 | 3 | 2 | ||||||||||
OC2 | 3 | 3 | ||||||||||
OC3 | 3 | |||||||||||
OC4 | 3 | |||||||||||
OC5 | 3 | |||||||||||
OC6 | 3 | |||||||||||
OC7 | 3 |