DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Deneysel Psikoloji PSYC 344 Güz-Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: Psikoloji
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilere aşağıdakileri öğretmektir: 1. Deneysel psikoloji (ana alanlardan biri olarak) alanındaki kuramsal bilgileri tanımlamak, açıklamak ve yorumlamak 2. Deneysel psikolojinin kuramsal bilgilerini çeşitli uygulamalı ortamlarda uygulamak 3. İnsan davranışsal, duygusal ve bilişsel süreçlerini tanımlamak ve açıklamak 4. Güvenilir bilimsel yöntemler kullanarak görgül bilgi toplamak ve bulguları geçerli ve kullanılabilir bir şekilde raporlamak. 5. Evrensel değerlerin yanı sıra insan ve hayvan haklarının bilincinde olmak.
Dersin İçeriği: Bu ders, psikoloji deneyleri tasarlama ve bunlara katılma gereksinimleri, algı, dikkat, öğrenme, hafıza ve dil ile ilgili rapor yazma gibi konuları inceler.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Yayınlanmış bir çalışmanın deneysel yaklaşımını kesin olarak açıklayabilir
  • 2- Yayınlanmış bir deneysel çalışmanın bulgularını özetler ve yorumlar
  • 3- Deneysel tasarımları eleştirir
  • 4- Deneysel yöntemler kullanarak bir hipotezi formüle eder ve test eder
  • 5- Verileri analiz eder ve yorumlar
  • 6- Sonuçları APA stilinde rapor eder
  • 7- Grup çalışması yapabilme özelliği kazanır
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders anlatımı, sınıf içi egzersizler, tartışma


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Derse Giriş - Araştırmanın Amaçları ve Deneysel Olmayan Yöntemler - Neden Deney?
2 Hipotez Testi & Operasyonelleştirme
3 Hipotez testi & Operasyonelleştirme & Eleştirel analiz ve eleştirel düşünme
4 Dışlanan değişkenleri kontrol etme - Deneysel Tasarımlar (gruplar arası, grup içi, faktöriyel)
5 Deneysel Tasarımlar (gruplar arası, grup içi, faktöriyel)
6 Deneysel Tasarımlar (gruplar arası, grup içi, faktöriyel) – Tasarım Eleştirileri
7 Tasarım eleştirileri - Soyut analiz - Araştırma illüstrasyonu
8 Araştırma illüstrasyonu
9 Data toplama (LAB)
10 Data toplama (LAB)
11 Excel & Veri İşleme
12 Araştırma illüstrasyonu ve sınıf verileri üzerinde tartışma
13 Araştırma İllüstrasyonu ve Araştırma Etiği
14 Değerlendirme


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Experimental Psychology, A. Myers & C. Hansen, 7thed., Wadsworth Cengage Learning, 2012.


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 3
Proje 6 12
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) 3 2
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 2 42
Final Sınavı 1 41
Total: 26 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Uygulama25.511
Proje3515
Ödev6530
Sunum/Jüriye Hazırlık4312
Diğer Uygulamalara Hazırlık3515
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler2510
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar2612
Final Sınavı133
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OC1                    
OC2                    
OC3                    
OC4                    
OC5                    
OC6                    
OC7