DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Deneysel Psikoloji |
PSYC 344 |
Güz-Bahar |
03+00+00 |
Seçmeli |
3 |
6 |
Akademik Birim: |
Psikoloji |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
- - |
Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı öğrencilere aşağıdakileri öğretmektir: 1. Deneysel psikoloji (ana alanlardan biri olarak) alanındaki kuramsal bilgileri tanımlamak, açıklamak ve yorumlamak 2. Deneysel psikolojinin kuramsal bilgilerini çeşitli uygulamalı ortamlarda uygulamak 3. İnsan davranışsal, duygusal ve bilişsel süreçlerini tanımlamak ve açıklamak 4. Güvenilir bilimsel yöntemler kullanarak görgül bilgi toplamak ve bulguları geçerli ve kullanılabilir bir şekilde raporlamak. 5. Evrensel değerlerin yanı sıra insan ve hayvan haklarının bilincinde olmak. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders, psikoloji deneyleri tasarlama ve bunlara katılma gereksinimleri, algı, dikkat, öğrenme, hafıza ve dil ile ilgili rapor yazma gibi konuları inceler. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Yayınlanmış bir çalışmanın deneysel yaklaşımını kesin olarak açıklayabilir
- 2- Yayınlanmış bir deneysel çalışmanın bulgularını özetler ve yorumlar
- 3- Deneysel tasarımları eleştirir
- 4- Deneysel yöntemler kullanarak bir hipotezi formüle eder ve test eder
- 5- Verileri analiz eder ve yorumlar
- 6- Sonuçları APA stilinde rapor eder
- 7- Grup çalışması yapabilme özelliği kazanır
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders anlatımı, sınıf içi egzersizler, tartışma |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Derse Giriş - Araştırmanın Amaçları ve Deneysel Olmayan Yöntemler - Neden Deney? |
|
2 |
Hipotez Testi & Operasyonelleştirme |
|
3 |
Hipotez testi & Operasyonelleştirme & Eleştirel analiz ve eleştirel düşünme |
|
4 |
Dışlanan değişkenleri kontrol etme - Deneysel Tasarımlar (gruplar arası, grup içi, faktöriyel) |
|
5 |
Deneysel Tasarımlar (gruplar arası, grup içi, faktöriyel) |
|
6 |
Deneysel Tasarımlar (gruplar arası, grup içi, faktöriyel) – Tasarım Eleştirileri |
|
7 |
Tasarım eleştirileri - Soyut analiz - Araştırma illüstrasyonu |
|
8 |
Araştırma illüstrasyonu |
|
9 |
Data toplama (LAB) |
|
10 |
Data toplama (LAB) |
|
11 |
Excel & Veri İşleme |
|
12 |
Araştırma illüstrasyonu ve sınıf verileri üzerinde tartışma |
|
13 |
Araştırma İllüstrasyonu ve Araştırma Etiği |
|
14 |
Değerlendirme |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
Experimental Psychology, A. Myers & C. Hansen, 7thed., Wadsworth Cengage Learning, 2012. |
DİĞER KAYNAKLAR
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Katılım |
14 |
3 |
Proje |
6 |
12 |
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) |
3 |
2 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar |
2 |
42 |
Final Sınavı |
1 |
41 |
Total: |
26 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 2 | 5.5 | 11 |
Proje | 3 | 5 | 15 |
Ödev | 6 | 5 | 30 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
Diğer Uygulamalara Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 2 | 6 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek